BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Google pár hetente megvesz egy céget

A Google idén eddig tizennyolc céget vásárolt fel, és Eric Schmidt vezérigazgató szerint az akvizíciók folytatódnak.

Megengedhetjük magunknak, a lehetőségek adottak, és hosszú távú befektetésekben gondolkozunk – kommentálta a felvásárlásokat a Bloombergnek a Google vezére, Eric Schmidt. Az amerikai keresőpiac kétharmadát uraló Google jelenleg néhány hetente vásárol egy új céget, gyorsabb ütemben, mint ahogyan az a vezérigazgató korábban tervezte.

Az akvizíciók között közösségi szoftverekkel, grafikus reklámokkal, és mobil technológiával foglalkozó cégek találhatók, vagyis azok a szektorok, amelyekben a Google eddig nem ért el áttörést. A Google jelenleg a bevételének 90 százalékát a hagyományos keresési reklámokból szerzi, és a szakértők úgy látják, a cégnek meg kell találnia a következő kiugrási lehetőséget, ha továbbra is ilyen ütemben akar fejlődni. Ráadásul így befektetheti azt a mintegy 30 milliárd dollárt, amely készpénzben és mozgatható eszközökben a rendelkezésére áll.

A versenyhatóság persze kissé megnehezíti a cég dolgát, de Schmidt szerint ez sem akadályozza meg a további felvásárlásokat. Ebből a szempontból bíztató lehet, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság több hónapos revíziót követően rábólintott az AdMob megvásárlására, ez a cég uralja az amerikai mobilreklámok piacát.

Schmidt hasonlóan alapos felülvizsgálatra számít a keresési adatokat gyűjtő ITA Software megvásárlása kapcsán is. A Google a tavalyi öt után az idei évben eddig tizennyolc céget vásárolt fel, utoljára egy közösségi oldalaknak szolgáltató vállalkozást szerzett meg. Az elemzők szerint egyértelmű, hogy a keresőóriásnak ezen a téren kell erőt gyűjtenie, hiszen mind a felhasználó számát, mind a fejlődést tekintve elmarad a Facebook mögött.

A Google 2,84 milliárd dollárt költött saját kutatásokra tavaly, és Schmidt továbbra is bízik a saját fejlesztéseiben, annak ellenére, hogy a szintén közösségi téren elindított Wave szolgáltatást a közelmúltban állították le, az érdeklődés alacsony szintje miatt. "Kipróbálunk dolgokat, és amikor sikerül, az nagyot szól. Nem kell sok nagy durranás ahhoz, hogy az összhatás komoly legyen" – összegezte a taktikát a Google vezére.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.