A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalett papír, szappan, továbbá arc- és szemránckrém, rovarirtó és borotvakészülék bolti eladása, a tavalyi első félévhez viszonyítva.
A bolttípusok között figyelemre méltóan erősödött a drogériák pozíciója. Forgalmuk értékben 4, mennyiségben pedig 3 százalékkal emelkedett, az első félévben, a tavalyi első hat hónaphoz képest.
Ugyanakkor a fogyasztók jelentős aránya részesíti előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit. Így a vegyiáruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké. A hipermarket stabilan tartja vezető pozícióját; az értékben mért eladásokból 38 százalék jutott rá legutóbb január-júniusban, ahogyan a tavalyi hasonló periódusban is. A drogéria piaci részesedése 26-ról 27 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. Így a két bolttípus viszi el a forgalom közel kétharmadát.
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése alacsony, és általában stabil. Csak az 50 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok mutatója lett 1 százalékponttal alacsonyabb, – és 3 százalékra csökkent. A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első félévi forgalma meghaladja a 145 milliárd forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.