BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Nestlé készül a rossz időkre

A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata, a Nestlé 7,5 százalékkal növelte nettó profitját az első félévben, a cég ugyanakkor az emelkedő nyersanyagárak miatt kihívásokkal teli második félévre készül.

A vállalat szerdai közlése szerint a csoport első féléves nettó profitja elérte az 5,5 milliárd svájci frankot, míg az értékesítési forgalom 5,7 százalékkal, 55,3 milliárd frankra emelkedett. A növekedést elsősorban az ázsiai, afrikai, és óceániai régió táplálta, miközben Európában stagnált a forgalom. A fejlődő országokban az olcsóbb termékeknek köszönhetően 10 százalékos növekedést ért el a cég, az öreg kontinensen mutatta ki a vállalat a legalacsonyabb, 2,5 százalékos növekedést.

A termékek közül említést érdemel a palackozott víz üzletág, az elmúlt évek csökkenő fogyasztása után mostanra ismét nyereségessé vált a szektor, amihez a fejlődő országok 20 százalékos növekedéssel járultak hozzá. Az egyre nagyobb konkurenciával küzdő, de jelenleg a legversenyképesebbek közé tartozó kávé kapszula üzletág 20 százalékos növekedést ért el több mint 3 milliárd frankos értékesítési forgalom mellett.

A Nestlé fenntartja a teljes évre vonatkozó, 5,3 százalékos növekedési prognózisát, ugyanakkor a svájci konszern arra hívta fel a figyelmet, hogy a megnövekvő nyersanyag költségek következtében a második félév üzleti szempontból nagyobb kihívást jelent. Jim Singh, a Nestlé pénzügyi igazgatója 2-3 százalékos drágulásra és növekvő volatilitásra számít a második félévben. A Sanford Bernstein Reutersnek nyilatkozó elemzője, Andrew Wood szerint az emelkedő árakat a vállalat takarékossági programja várhatóan kompenzálja. John Cox, a Kepler Capital Markets munkatársa pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a cég portfóliója lehetővé teszi az árak emelését, miközben a versenytársak kénytelenek csökkentést végrehajtani.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.