A vállalat szerdai közlése szerint a csoport első féléves nettó profitja elérte az 5,5 milliárd svájci frankot, míg az értékesítési forgalom 5,7 százalékkal, 55,3 milliárd frankra emelkedett. A növekedést elsősorban az ázsiai, afrikai, és óceániai régió táplálta, miközben Európában stagnált a forgalom. A fejlődő országokban az olcsóbb termékeknek köszönhetően 10 százalékos növekedést ért el a cég, az öreg kontinensen mutatta ki a vállalat a legalacsonyabb, 2,5 százalékos növekedést.
A termékek közül említést érdemel a palackozott víz üzletág, az elmúlt évek csökkenő fogyasztása után mostanra ismét nyereségessé vált a szektor, amihez a fejlődő országok 20 százalékos növekedéssel járultak hozzá. Az egyre nagyobb konkurenciával küzdő, de jelenleg a legversenyképesebbek közé tartozó kávé kapszula üzletág 20 százalékos növekedést ért el több mint 3 milliárd frankos értékesítési forgalom mellett.
A Nestlé fenntartja a teljes évre vonatkozó, 5,3 százalékos növekedési prognózisát, ugyanakkor a svájci konszern arra hívta fel a figyelmet, hogy a megnövekvő nyersanyag költségek következtében a második félév üzleti szempontból nagyobb kihívást jelent. Jim Singh, a Nestlé pénzügyi igazgatója 2-3 százalékos drágulásra és növekvő volatilitásra számít a második félévben. A Sanford Bernstein Reutersnek nyilatkozó elemzője, Andrew Wood szerint az emelkedő árakat a vállalat takarékossági programja várhatóan kompenzálja. John Cox, a Kepler Capital Markets munkatársa pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a cég portfóliója lehetővé teszi az árak emelését, miközben a versenytársak kénytelenek csökkentést végrehajtani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.