A megkérdezett magyar bio-vásárlók 84 százalékának véleménye szerint a biotermékek egészségesebbek. 70 százalékuk úgy tartja, hogy bio-élelmiszerrel elkerüli a növényvédő szereket és más mérgeket.
Hazánkban a vásárlók további motívumai, fontossági sorrendben: A biotermékek mentesek a génmódosítástól (53 százalék); termelésük kedvezőbb a környezet számára (48); vásárlásukkal is segítik a kistermelőket és a vidéki településeket (44), helyes magatartásnak látszik (31); a bio-élelmiszerek táplálóbbak (31); jobban ízlenek (25); „helytelenítem a modern mezőgazdasági termelési módszereket” (11).
A bio magyar híveinek szempontjai eléggé hasonlítanak az európai átlaghoz, a sorrendet tekintve. Földrészünkön ugyanis a megkérdezettek első sorban szintén azért vesznek bioterméket, mert egészségesebb (átlagosan 67 százalék). Utána következik a növényvédő szerek és mérgek elkerülése (55), majd negyedik helyen a bio-termelés előnyös volta a környezet szempontjából (52). Más országokban a génmódosítást kevésbé veszik figyelembe, mint nálunk.
A vizsgált 28 európai ország válaszadóit nem mindenhol az ösztönzi legjobban bio árucikkek vásárlására, hogy egészségesebbek. Az osztrákok és svájciak számára a biotermék fogyasztásának fő oka, hogy támogassák a kistermelőket és a vidéki településeket. A biotermelés környezetkímélő hatását említették legtöbben a finnek, hollandok, norvégok és svédek. Legnagyobb mértékben a növényvédő szerek és más mérgek elkerülése vezérli a briteket, dánokat és németeket.
A biotermékek túl drágák a nem vásárló magyarok 78 százaléka számára. Fő okként mindegyik vizsgált országban a magas árral indokolják tartózkodásukat a válaszadók.
„Nem hiszem hogy a bio-élelmiszerek tápértéke magasabb lenne vagy egészségesebbek volnának” – mondja honfitársaink 26 százaléka, hasonlóan az európai átlaghoz.
A magyarok 25 százaléka nem jut el olyan üzletbe, ahol bioterméket árusítanak. (Európában 12 százalékos ez a mutató).
Hazánkban a megkérdezettek 22 százaléka nem hiszi, hogy a biotermékek finomabbak lennének. (Az arány hasonlít az európai átlaghoz).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.