Tulajdonképpen már az is csodaszámba megy, hogy július végéig több mint 150 kiállító céggel és számos koncepció modellel hirdették a Nyitra Nemzetközi Autószalont. Július végén azonban bejelentették, hogy a szeptember 8-án nem nyílik meg az autókiállítás, de jövő ősszel feltétlenül. És akkortól kezdve csak két évente lesz autószalon Nyitrán.
Az eset egy kissé emlékeztet a Budapesti Autószalon kimúlására, amelyet utoljára éppen öt éve tartottak meg. A következőt 2007 őszén kellet volna megtartani, de akkor az autógyárak tulajdonában lévő importőr vállalatok hosszú huzavona után abban maradtak, hogy inkább 2008 tavaszán tartják meg a rendezvényt.
Ne felejtsük el: 2007-ben már komolyan panaszkodtak az importőrök, hiszen az éves személyautó eladás 177 ezerre esett az előző évi 188 ezerről. (Tegyük hozzá: az idén kevesebb mint 50 ezer új kocsi kerülhet az utakra.) Már korábban is előfordult, hogy egy-egy nagy importőr vállalat távol maradt a szalontól, mégpedig azért, mert egyszerűen drágállták a megjelenést a Hungexpo területén. Egyre többen csatlakoztak hozzájuk, így természetesen a 2008 tavaszi alkalom is elmaradt. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) akkor úgy döntött, kiszáll a szervezésből. – Nagyon drága volt a részvétel a márkák számára, manapság pedig, hogy magánszemélyek szinte egyáltalán nem vesznek autót, senki sem álmodozik budapesti autószalonról – foglalja össze Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.
Ha sem Nyitrán, sem Budapesten nem lesz szalon, a "közelben" kettő is nyílik. A szakmai napok végeztével péntektől fogadja a nagyközönséget a moszkvai, a MIAS 2010, ahol 100 ezer négyzetméteren 12 ország 80 kiállítója több mint 600 kocsit mutat be. Köztük lesz 8 világpremier és 20 koncepciómodell is.
Most, hogy Moszkva levegője kitisztult, tulajdonképpen minden nehézség elhárult a MIAS elől, és az sem mellékes, hogy az állami autócsere program márciusi bevezetése óta hétről hétre több személykocsit vesznek Oroszországban: csupán júliusban 48 százalékkal bővült a személyautó- és kishaszonjármű piac. Így a tavalyi júliusihoz képest 56 ezerrel több, összesen 173 ezer új kocsi került az utakra. És noha a legkelendőbb márkák listáján számos külföldi cég nevével találkozhatunk, a tíz legkelendőbb modell közül kilencet helyben gyártottak. Az elmúlt öt év során az újautó piac bővülésének motorjai a külföldi márkák voltak, elsősorban annak köszönhetően, hogy szinte minden nagyobb gyártó létrehozta saját vagy vegyesvállalati termelőüzemét Oroszországban. Így például a Skoda Auto gyára 2007 végén kezdte meg a termelést Kalugában, így a MIAS csarnokában többek között bemutatják a Superb Combit, a Fabia RS, valamint a Fabia S2000-es raliváltozatát.
Több saját fejlesztésű modellel jelentkezik a nagyközönséget szombattól fogadó düsseldorfi Caravan Salonon a nagyoroszi Knaus Tabbert Kft. Február óta megtervezték és gyártásba állították a cég Box Star lakókocsijának új generációját. A generációváltás júliusban történt, és a rendelésállomány alapján úgy néz ki, hogy a régi és az új kivitelből az idén körülbelül 600 készülhet az üzemben.
Az új Box Starból pedig jövőre mintegy 500 darab készül a tervek szerint. A holland befektetői csoport felélesztette a Knaus korábban parkolópályán tartott márkáját, a Weinsberget. Ez lesz a portfólió olcsó modellcsaládja, amelynek lakóautó változatát Cara-Bus, lakókocsiját pedig Cara-One néven fogják gyártani Nagyorosziban. A lakóautóból 200, a lakókocsiból 800-1000 darabról szól a jövő évi termelési terv.
Földrészünk legnagyobb kempingjármű vásárjára, Düsseldorfba 550 kiállítót várnak a válság ellenére is. Pedig vége a jó időknek. Amíg dübörgött a gazdaság, szinte bármit el lehetett adni a kempingjármű piacon: a válság előtt mintegy 300 ezer lakókocsi és lakóautó kelt el évente Európában. Tavaly a 130 ezret sem érte az értékesítés, és az idén sincs változás. A szuperdrága, 200-300 ezer eurós lakóbuszokra persze még mindig van vevő, de a 100 ezer eurós modelleket gyártó Hymer, Dethleffs, Knaus forgalma jelentősen esett.
Az úgynevetett static caravan szolgáltatás annyira népszerű lett, hogy Nagy Britannia Camping and Caravanning Clubjának taglétszáma tavaly 64 ezerrel 330 ezer fölé nőtt. A klubtagok ugyanis kedvezményesen vehetik igénybe az EU legtöbb kempingjét.
Noha csupán október másodikától várja a Paris Motor Show a látogatókat, a világsajtó már hetek óta szellőzteti az előzetes információkat: milyen modellek is várhatók Európa idei legnagyobb szalonján. Földrészünk autókiállításainak három állócsillaga ugyanis Svájban, Németországban és Franciaországban van. A genfi szalont minden tavaszzal megtartják, októberben azonban a két óriás, Frankfurt és Párizs váltja egymást. Ezeket a megaszalonokat csak minden második évben rendezik meg a német és a francia járműgyártók.
A párizsi autószalon debütál többek között a megújult Citroën C4. A Ford Focus riválisának szánt modell friss verziója kicsivel hosszabb, és magasabb is, mint elődje, 408 liternyi hasznos tere a francia gyártó szerint a kategóriája legjobbja. De itt mutatkozik be többek között az Audi A7, a Peugeot 508, a Volkswagen új Passatja, a Range Rover Evoque, és a „ráncfelvarráson” átesett Land Rover Freelander 2 is.
Az úgynevetett static caravan szolgáltatás annyira népszerű lett, hogy Nagy Britannia Camping and Caravanning Clubjának taglétszáma tavaly 64 ezerrel 330 ezer fölé nőtt. A klubtagok ugyanis kedvezményesen vehetik igénybe az EU legtöbb kempingjét. Klikk a Párizsi Autószalon galériához Weinsberg lakókocsi a Knaustól -->
[enews_gallery id='495021']
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.