A múlt hónapban leginkább Németországban, Olaszországban és Spanyolországban szűkült a piac, mégpedig 28,6, 25,4 és 23 százalékkal. Nagy Britanniában 10, Franciaországban 9,3, Svájcban pedig 6 százalékkal vettek kevesebb autót. Az Association des constructeurs adatai szerint a héthavi 9,540 millió darabos értékesítés viszont csupán 1,4 százalékkal marad el a tavalyi első héthavi összegtől.
Magyarországon 4393 személykocsi kapott rendszámot júliusban, 18 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor – emelte ki lapunknak Horváth Györgyi, az autóipari piackutató és elemzőcég, a JATO magyarországi kereskedelmi vezetője. Ez azonban nagy flották értékesítésítésének köszönhető: a magánvásárlók továbbra is csak igen kis számban cserélik autóikat. Nem is csoda, hogy az idén forgalomba helyezett 26 074 gépkocsi 40 százalékkal kevesebb, mint amennyit tavaly július végéig regisztráltak.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hangsúlyozza is, hogy még nem beszélhetünk a piac felíveléséről. A személyautók piacán a céges vásárlások, illetve flottaeladások dominálnak. Ez a tendencia várhatóan mindaddig megmarad, amíg vissza nem tér az ügyfelek hitelfelvételi kedve és egyre inkább hajlandóak lesznek hosszú távú kötelezettségeket vállalni.
A fentiek alapján ugyanakkor az MGE szerint az államnak "ösztönöznie" kellene a gépjármű kereskedelmi ágazat talpra állását. A közel 50 000 embernek munkát adó több mint 700 kereskedés valamint az importőr vállalatok tavalyi adóbefizetése megközelítette a 80 milliárd forintot, a regisztrációs adó összegén felül is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.