„Üzemeltetni akarjuk a gyárainkat, nincs ebben semmi rossz. Itt Olaszországban viszont, mintha a falnak beszélnénk” – mondta nemrégiben Sergio Marchionne az autóipari szakszervezetekhez fűződő, nem éppen feszültségmentes kapcsolatra utalva.
A Fiat vezére, aki 2004-ben a csőd széléről rántotta vissza a céget, eltökélte, hogy 2014-ig megduplázza az Olaszországban gyártott autók számát, ehhez viszont hosszabb munkaidőt és rövidebb szüneteket kért a dolgozóktól, hogy a gyárak a nap 24 órájában működhessenek.
Maurizio Del Conte, a milánói Bocconi Egyetem professzora az AFP-nek úgy nyilatkozott: Marchionne fenekestül felforgatja a szakszervezeti viszonyokat Olaszországban. Giuseppe Berta autóipari történész sarkosabban fogalmaz, mint mondja, a Fiat vezéréről mostanra egy vadorzó képe alakult ki, aki kizárólag a saját feje után megy. Tény, hogy Marchionne leszögezte: Olaszország a cég gyenge pontja, hiszen ez az egyetlen olyan állam, ahol a FIAT veszteséget mutatott ki az elmúlt másfél évben. A hazai ipari struktúra a vezér véleménye szerint nem versenyképes, ezt viszont a jelek szerint nem akarják megérteni a szakszervezetek.
A helyzet kiélezettségét jelzi, hogy Marchionne július 22-én közölte: egy újonnan létrehozandó szerb üzembe telepíti egyik többcélú modelljének gyártását, mivel nem engedheti meg magának, hogy az olasz szakszervezetekkel való konfliktus miatt leálljon a termelés. A szerbiai üzemben gyártják majd az L0 modellt, amelynek eredetileg az olasz Mirafiori város adott volna otthont. "A Fiat nem engedheti meg magának, hogy fölösleges kockázatokat vállaljon az olasz üzemeivel kapcsolatban, folyamatosan gyártanunk kell az autókat" – kommentálta a döntést Sergio Marchionne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.