A Wall Street Journal beszámolója szerint egyebek mellett ez áll abban a dokumentumban, amelyet a GM nyújtott be az amerikai tőzsdefelügyeletnek a vállalat részvényeinek újbóli bevezetését előkészítendő a New York-i börzére.
Az amerikai cégcsoport vezetése azt vállalta a szakszervezetekkel megkötött egyezségben, hogy 2011 és 2014 között minden évben 265 millió eurót fizet az Opel-dolgozóknak, ha nem valósulnak meg a több milliárd euróra rugó fejlesztési tervek, amelyek eredményeként több új Opel-modellt fognak piacra dobni. A GM februárban azt közölte, hogy 11 milliárd eurót költ a következő években a termékpaletta megújítására.
Az elmaradó fejlesztésekért kilátásba helyezett "fájdalomdíj" nagyjából azonos azzal az összeggel, amennyit a GM megspórol a dolgozókkal még tavasszal elfogadtatott átszervezés eredményeként. Akkor arról volt szó, hogy Európában nyolcezer fővel csökkentik a dolgozói létszámot, bezárják az antwerpeni gyárat, 20 százalékkal visszafogják a gyártást.
Ha nem jönnek be a GM-nek a fejlesztésekre vonatkozó vállalásai, akkor összességében akár 1,1 milliárd eurót is kifizethet a dolgozóknak a cég négy év alatt. Erre azonban valószínűleg nem fog sor kerülni, mert a vállalatvezetés magabiztosan nyilatkozott a kitűzött tervek megvalósíthatóságát illetően miután a GM a múlt héten 1,3 milliárd dolláros adózott eredményt jelentett a második negyedévről.
A súlyos pénzzavarba került GM 2009-ben még meg akart válni európai érdekeltségétől, ám tavaly hirtelen úgy döntött, hogy mégis megtartja a cégcsoportot, sőt saját erőből jelentős átalakításokat és fejlesztést hajt végre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.