Az orosz, a lengyel és az ukrán piac például az elmúlt 12 havi eredmények alapján kimondottan magas, 10 százalék feletti növekedést ért el márciusra – állapította meg a GfK Hungária frissen elkészült elemzése. A válság következtében felértékelődött az otthoni fogyasztás szerepe a régiónkban.
„Magyarországon a válságból való kilábalásra vonatkozó optimista közhangulat – az ígéretes makrogazdasági előrejelzés, javuló fogyasztói bizalomindex, növekvő vásárlási hajlandóság – ellenére is csökkent a háztartások napicikk fogyasztása. Az első fél évben a háztartások által napi fogyasztási cikkekre kiadott összeg az infláció ellenére is fél százalékkal csökkent az előző félévhez képest” – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.
A piac átrendeződését jellemzi, hogy növekedett az árucikkek ár/érték arányának jelentősége a vásárlók szemében, hiszen bővült az akciós értékesítés aránya az élelmiszer-napicikk piacon. A GfK Hungária tapasztalatai szerint ugyanakkor a hipermarketek, a diszkontok és a kisboltok tudták növelni forgalmukat az első félé évben.
A szupermarketek forgalmának dinamikus növekedési trendje megtörni látszik, bár a második fél év hozhat még változást. A lakosság ruházkodásra fordított kiadásai 10 százalékkal csökkentek június végéig a tavalyi első fél évhez képest. A legnagyobb piaci szereplők közül a versenyképes árakat kínáló üzletek, vagyis a hipermarketek, a nemzetközi diszkont textilláncok, valamint a távol-keleti üzletek értek el eladásbővülést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.