A rádiós és outdoor piac Amerikában összeszedte magát az országos hirdetők megnövelt reklámbüdzséjének köszönhetően, ami a két reklámpiaci szegmens számára lehetőséget jelent újra nagyobb volumenekben tervezni – írja az Advertising Age nevű amerikai szaklap.
A Kantar Media adatai szerint közterületen 1,9 milliárd dollárt költöttek a hirdetők az idei év második negyedévében, ami 3,9 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, és ez az első piacbővülés a szektor számára 2008 második negyedéve óta. Az első félévben 1,8 százalékos növekedést produkált az outdoor média, júniusban pedig jelentős, 7,1 százalékkal több költés realizálódott, mint 2009 júniusában. A szegmens legnagyobb hirdetői a médiaiparból kerültek ki, a hálózatos televíziók, mozistúdiók egyes esetekben megduplázták a költéseiket.
A rádiós bevételek eközben 4,5 milliárd dollárra ugrottak, ami hat százalékos növekedést jelent a piacon. Ehhez hasonló eredményt 2000 óta nem produkált a rádiós piac. Az adatokat a Radio Advertising Bureau nyomán közölte a szaklap. A rádiós piac növekedését nagyrészt az országos, nagy hirdetőknek köszönheti, amelyek 17 százalékkal többet költöttek a tavalyi év első félévéhez képest. Az autógyártók 26, a pénzügyi szektor 22, a telekomcégek pedig 14 százalékkal költöttek többet a rádiós hirdetésekre.
Az online piac 25 százalékkal teljesített jobban, mint tavaly ilyenkor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.