BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rádiózás júliusban - Kedvenc a Class?

2010. július hónapban a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,6 százaléka, azaz 7 548 000 fő hallgatott rádiót – állapítja meg a GfK-Ipsos rádiós közönségmérése.

Az átlagosan naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében 4 óra 00 perc volt, mely időszak alatt jellemzően a kedvenc rádióadójukat hallgatták. A vizsgált hónapban a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók aktív napjának negyedét teszi ki (átlagosan 4 óra), mely magában foglalja a bármilyen eszközön keresztül, különböző helyszíneken: otthon, otthonon kívüli, közlekedés közben és a munkahelyen történő rádióhallgatást is.

Legmagasabb a hallgatottság a reggeli, délelőtti időszakban – 6 órától 10 óráig –, amely az összrádióhallgatási idő több mint harminc százalékát (31,6 százalék) teszi ki. A rádióhallgatás a csúcsot 9 órakor éri el, ekkor a 15 évesnél idősebb lakosság 25,8 százaléka kapcsolódott be a műsorokba. A következő jelentős idősáv, amely a népesség átlagosan 15 százalékát a rádióhoz köti, az az ebéd utáni 1-től 5-ig tartó időszak s még este 7 órakor is 10 százalék körüli a rádióadók hallgatottsága.  

A 15 évesek, és idősebbek körében országosan az MR1 Kossuth Rádió a leghallgatottabb, amelyet kevéssel elmaradva a Class FM, és a Neo FM követ. A 15 és 49 éves korosztályban viszont a Class FM vezet országosan, a Neo FM és az MR1 előtt. A 15 és 29 év közötti korosztály kedvence országos szinten a Class FM, a fiatalok körében a második leghallgatottabb rádió a Neo FM, a harmadik helyet pedig a Rádió 1 foglalja el. Utóbbi egyébként a budapesti, és a nagyvárosi fiatalok kedvence.

Hátköznap főműsoridőben, vagyis 6 és 10 óra között a 15 évnél idősebbek körében az MR1 a leghallgatottabb, a Class FM és a Neo FM előtt. A 15 és 49 év közötti korosztály viszont ebben a műsorsávban is a Class FM-et preferálja, ebben a körben a Class FM-et több mint két és félszer annyian hallgatják, mint az MR1 Kossuth Rádiót.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.