Az idei első félévben mind a húsz legfontosabb küldőpiacon megnőtt az utazási kedv Németország iránt: Európán belül Nagy-Britannia az elmúlt évek vesztesége után valóságos felzárkózási versenybe kezdett – júniusban a brit vendégéjszakák száma 20,3 százalékkal emelkedett a német szálláshelyeken. Az előző év ugyanezen időszakához képest a brit piac összesített eredménye 10,9 százalékkal nőtt. A statisztikusok szintén átlagon felüli növekedést jelentettek még például az orosz (18,6 százalék), a spanyol (10,3 százalék), az oszták (10,2 százalék) és az olasz (9,6 százalék) beutazók részéről is.
Magyarország szintén átlagon felüli eredményt produkált júniusban: az előző év azonos időszakához képest magyar utazók 22,4 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el Németországban. A pozitív eredmény az egész első félévre jellemző, összességében 8,4 százalékos növekedés volt tapasztalható Magyarországról az év első hat hónapjában, így a vendégéjszakák száma csupán 0,8 százalékkal marad el a 2008-as
rekordévben regisztráltaktól.
A legfényesebb ázsiai eredményt Kína hozta: az erős potenciállal rendelkező ország az előző évhez képest júniusban 61,9 százalékos, az első félévben pedig 20,7 százalékos növekedésével megelőzte Japánt (9,2) a német beutazó turizmus legfontosabb küldőpiacainak listáján. Ezzel Kína az Egyesült Államok után a második legfontosabb tengerentúli küldőpiacává vált Németország számára.
Németország legnagyobb külföldi piaca továbbra is Hollandia, amely a külföldi vendégéjszakák kereken 16 százalékát teszi ki. Ez a piac már 2009-ben is ellenállónak mutatkozott a válság iránt. Az idei első félévben a szomszédos ország vendégéjszakáinak száma 3,8 százalékkal tovább növekedett.
A külföldi vendégek úticéljai között továbbra is első helyen állnak a városok: 2010 első hat hónapjában a berlini hotelek összesen 3,8 millió vendégéjszakát jelentettek – ez 17,9 százalékkal több, mint a válság ellenére is virágzó előző év első félévének eredménye. A dobogó második fokán München áll 2,2 millió vendégéjszakával és 19,4 százalékos
növekedéssel. Az alacsonyabb számokkal induló vásárváros, Lipcse majd egy negyeddel növelte külföldi vendégéjszakáinak számát (24 százalék), míg Dortmund 21,4 százalékos növekedést könyvelhetett el.
Az első félév szenzációs ereményével a Németország töretlenül folytatja a gazdasági válság előtti sikertörténetét – mondja Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. "Ehhez nagyban hozzájárult a DZT globális marketingjének hatása is, amely központi témájaként a német szolgáltatók kiváló ár-érték-arányát kommunikálta.” -tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.