Mint arról beszámoltunk, az Opel, és az Audi is jelentős fejlesztést hajt végre Magyarországon. A Volkswagen szintén tegnap közölte, hogy 550 millió dolláros beruházással motorgyárat épít Mexikóban. A Financial Times bloggere emlékeztet arra: a gyárak megépítésének csak egyik oka az olcsó munkaerő, fontosabb tényező, hogy az autómárkák most próbálják termelésüket a BRIC országok igényeire szabni.
Az új autók iránti keres kereslet négyötöde a fejlődő országokból érkezik. Az autós cégek a közelmúltig gyakorlatilag egységesen gyártották a modelleket a teljes piac számára. A modellek kialakítása ugyan eltérő volt például az Egyesült Államokban, és Európában, de az alkatrészek gyakorlatilag egyeztek. Mindez véget érhet, hiszen az autógyárak a fejlődő országokra koncentrálnak, ahol nem kell betartaniuk az EU-s, illetve amerikai szabványokat.
A változást jól jelzi, hogy Masaya Yamashita, a Honda értékesítési vezetője a közelmúltban leszögezte: az indiai piacra szánt Jazz/Fit modell ára akár 30 százalékkal csökkenhet az olcsóbb alkatrészeknek köszönhetően. A Honda menedzsere némi irigységgel beszélt a koreai rivális Hyundairól, hiszen a vállalat igen gyorsan alkalmazkodott a fejlődő országokhoz, például már bemutatta a kifejezetten az orosz vásárlók számára tervezett Solaris nevű modellt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.