Ma indul útjára a Coop Rally. Az idén ötödik alkalommal megrendezett, ezúttal nyolcvan élelmiszer-ipari, illetve napi fogyasztási cikkeket gyártó cég és kiskereskedelmi vállalkozás részvételével zajló versengés célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar élelmiszeripar képességeire, a biztonságos magyar termékekre – mondta Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. A résztvevők, akik mintegy hetvenezer dolgozót képviselve a kiskereskedelmi piac 15, míg az élelmiszeripar 20-25 százalékát fedik le, két napig a Dunántúlon működő termelőket és üzleteket keresnek fel.
Ha a ralin ez nem is látszik, a hazai kiskereskedelem még mindig nem tudja kivonni magát a válság hatásai alól. A forgalom volumenindexe a tavalyi 4,7 százalék után az idén az előrejelzések szerint két százalékkal zsugorodhat. A Co-op Hungary öszszességében 3-4 százalékos viszszaesést szenvedett el az első fél évben, az év egészét tekintve céljuk az, hogy a teljes hálózat elérje a tavalyi 510 milliárd forintos nettó árbevételét – emelte ki a társaság vezérigazgatója. Murányi László hozzátette: a részben az egykori szövetkezeti rendszerre ráépülő franchise-hálózatnál mind a boltok száma (2900 körül), mind a társaság piaci részesedése (11 százalék körül) stabilizálódott az elmúlt öt évben. Utóbbival kapcsolatban a vezérigazgató megjegyezte: látszik, hogy Magyarországon az elmúlt években csak extenzív hálózatfejlesztéssel lehetett növelni a piaci hányadot.
A Co-op Hungary – Murányi László elmondása szerint – ebben az évben hárommilliárd forintot költ fejlesztésre. Ez főleg a ma már több mint hétszáz üzletre kiterjedő informatikai rendszer további bővítését jelenti – az év végére 800 bolt vehet már részt a hálózatban –, illetve a boltok megújítását. Ennek keretében 2012 végéig például egymilliárd forintot szánnak a logó lecserélésére. Az idei zöldmezős beruházások keretében elsősorban a logisztikai, illetve az ipari bázis erősítését tervezi a cég. Utóbbi a vezetők szerint termékeik saját gyártását is jelenti, példaként egy Zagyvarékason most létesített pékséget említettek. A száz százalékban magyar tulajdonban lévő, összességében 5000 boltot ellátó hálózat üzleteiben 90 százalékban hazai élelmiszereket forgalmaz, a főleg a vidéki kistelepüléseken elterjedt üzletek beszállítói között nagy arányban vannak a helyi kis- és közepes vállalkozások – emelte ki Csepeli Lajos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.