BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autóverseny a magyar termékekért

A Dunántúlon működő élelmiszer-ipari cégeket keresi fel a ma induló, ötödik Coop Rally

Ma indul útjára a Coop Rally. Az idén ötödik alkalommal megrendezett, ezúttal nyolcvan élelmiszer-ipari, illetve napi fogyasztási cikkeket gyártó cég és kiskereskedelmi vállalkozás részvételével zajló versengés célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar élelmiszeripar képességeire, a biztonságos magyar termékekre – mondta Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. A résztvevők, akik mintegy hetvenezer dolgozót képviselve a kiskereskedelmi piac 15, míg az élelmiszeripar 20-25 százalékát fedik le, két napig a Dunántúlon működő termelőket és üzleteket keresnek fel.

Ha a ralin ez nem is látszik, a hazai kiskereskedelem még mindig nem tudja kivonni magát a válság hatásai alól. A forgalom volumenindexe a tavalyi 4,7 százalék után az idén az előrejelzések szerint két százalékkal zsugorodhat. A Co-op Hungary öszszességében 3-4 százalékos viszszaesést szenvedett el az első fél évben, az év egészét tekintve céljuk az, hogy a teljes hálózat elérje a tavalyi 510 milliárd forintos nettó árbevételét – emelte ki a társaság vezérigazgatója. Murányi László hozzátette: a részben az egykori szövetkezeti rendszerre ráépülő franchise-hálózatnál mind a boltok száma (2900 körül), mind a társaság piaci részesedése (11 százalék körül) stabilizálódott az elmúlt öt évben. Utóbbival kapcsolatban a vezérigazgató megjegyezte: látszik, hogy Magyarországon az elmúlt években csak extenzív hálózatfejlesztéssel lehetett növelni a piaci hányadot.

A Co-op Hungary – Murányi László elmondása szerint – ebben az évben hárommilliárd forintot költ fejlesztésre. Ez főleg a ma már több mint hétszáz üzletre kiterjedő informatikai rendszer további bővítését jelenti – az év végére 800 bolt vehet már részt a hálózatban –, illetve a boltok megújítását. Ennek keretében 2012 végéig például egymilliárd forintot szánnak a logó lecserélésére. Az idei zöldmezős beruházások keretében elsősorban a logisztikai, illetve az ipari bázis erősítését tervezi a cég. Utóbbi a vezetők szerint termékeik saját gyártását is jelenti, példaként egy Zagyvarékason most létesített pékséget említettek. A száz százalékban magyar tulajdonban lévő, összességében 5000 boltot ellátó hálózat üzleteiben 90 százalékban hazai élelmiszereket forgalmaz, a főleg a vidéki kistelepüléseken elterjedt üzletek beszállítói között nagy arányban vannak a helyi kis- és közepes vállalkozások – emelte ki Csepeli Lajos.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.