BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drágállja a magyar az egészséges ételt

Az emberek nagy része igyekszik mindig egészségesen étkezni, ami azonban nem mindig sikerül. Magyarországon legtöbben az egészséges élelmiszerek magas árában látják az akadályt.

Ez eltér a nemzetközi átlagtól, mert 55 ország lakói legnagyobb arányban azért nem esznek mindig egészséges élelmiszereket, mert olyat is fogyasztanak, ami jól esik, és azzal kényeztetik magukat. Egyebek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük hazánkban, több mint 27 ezer fogyasztó megkérdezésével folytatott felmérése.

Nálunk a válaszadók többsége (54 százaléka) azért nem eszik mindig egészségesen, mert túl drága lenne. „Kényeztetni is szeretem magam, és azt enni, ami jól esik”, - mondta 48 százalék. Időhiányt említett a megkérdezettek 38 százaléka, az állandó egészséges étkezés akadálya gyanánt.

Ugyanakkor a magyar fogyasztók 44 százaléka úgy látja, hogy elegendő kínálat áll rendelkezésre egészséges élelmiszerekből, amelyekből választani lehet. Jóízűnek is tartja őket a többség (55 százalék).  S a válaszadók közel kétharmada úgy gondolja, meg tudja különböztetni, hogy egészsége szempontjából melyik élelmiszer előnyös, és melyik nem.

A vizsgált országok válaszadóinak átlag 44 százaléka azért nem étkezik mindig egészségesen, mert szereti magát kényeztetni, és azt eszi, ami ízlik neki. Utána következik az időhiány 36, majd az egészséges élelmiszerek magas ára, 35 százalékos említéssel.
   
Régiónkban az akadályok közül, a magyarokhoz hasonlóan az egészséges élelmiszerek magas árát említették legtöbben a csehek és horvátok is. A kényeztetés, a finom ízek preferálása áll első helyen az osztrákoknál és az ukránoknál; arányuk keleti szomszédunknál 60 százalék. Időhiányt neveztek meg legnagyobb arányban a lengyelek. A románoknál pedig az egészséges élelmiszerek nem kielégítő választéka kapta a legtöbb említést.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.