Sulzberger a kilencedik Wan-Ifra találkozón úgy fogalmazott: valamikor a jövőben beszüntetik majd a The New York Times nyomtatását, bár ennek dátuma még bizonytalan. A bejelentés időzítése érdekes, hiszen a legendás lap online verziója jövőre már fizetős verzióban jelenik meg. Az NY Times 2007-ben már megkísérelte a modell bevezetését, de akkor letett erről, mert túlzottan lecsökkent az olvasószám – tudósít a Media Week.
A jelenlegi elnök vezetésével most mégis komoly fordulatra készül a lap, hiszen Sulzberger meglátása szerint kockázatot kell vállalnia a működőképes üzleti modell megtalálása érdekében. A Financial Timeshoz hasonlóan a New York Times esetében is bizonyos számú cikk ingyenesen hozzáférhető lesz az olvasók számára, viszont a brit riválissal ellentétben a lap együttműködik a Google-lal a "first click free" modell bevezetése érdekében. Ennek lényege, hogy a tartalmak megjelennek a keresőtalálatok között, és az első kattintással szabadon megnyitható az adott cikk, de ha a felhasználó csak regisztrációval, illetve előfizetéssel navigálhat tovább az adott honlapon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.