Stabilizálódik a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk ugyanis nem változott idén január-augusztusban, a tavalyi első nyolc hónaphoz viszonyítva, sem értéket, sem mennyiséget tekintve. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen az évi 300 milliárd forintot meghaladó piacról.
A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalett papír, mosogatószer, szappan, rovarirtó, konyhai törlőkendő, arc- és szemránckrém, továbbá egészségügyi betét bolti eladása, múlt év január-augusztushoz képest – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
A bolttípusok között növekvő ütemben erősödött a drogériák pozíciója. Forgalmuk értékben 6, mennyiségben pedig 4 százalékkal emelkedett az első nyolc hónap során, a tavalyi hasonló időszakkal összevetve.
Az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyiáruk beszerzése: a hipermarket tartja vezető pozícióját. és az értékben mért eladásokból január-augusztusban 38 százalék jutott rá. Ez 1 százalékponttal kevesebb a tavalyinál. Ugyanakkor a drogéria piaci részesedése 25-ről 27 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. Így a két bolttípus viszi el a forgalom közel kétharmadát.
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése alacsony, és általában stabil. A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első félévi forgalma megközelíti a 200 milliárd forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.