BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hogyan roppanthatja meg a Google birodalmát a "lájkolás"?

A Google és a Facebook látszólag teljesen különböző pályán versenyez, ugyanakkor a közösségi portál fejlődésének iránya és tempója mostanra jelentősen befolyásolja a Google lehetőségeit.

A Google saját algoritmusával határozza meg a weben található tartalmak fontossággát, ezzel alakította ki saját keresési birodalmát, amellyel vezető szerepet tölt be világszerte. A Facebookon ezzel szemben a felhasználók döntik el, mi tetszik nekik, a "lájkolásokból" pedig egy különálló térkép alakul ki a netes tartalmakból. Eddig mintegy 350 ezer weboldalra telepítették a "Like" funkciót, ezek mindegyike visszacsatornázza az információkat a Facebook számára.

A helyzetet tovább élezi, hogy ezeknek a tetszésnyilvánításoknak a jelentős része rejtve marad a Google előtt. Az egymást keresztező hivatkozásoknak köszönhetően a világ legnagyobb közösségi portálja mostanra hatalmas webes hálózatot épített ki. A Google nem maradt tétlen; egy hónap alatt 26 vállalatból vásárolt részesedést, ugyanakkor – mint a The New York Times írja – a Facebook is a második felvonásra készül. A lap úgy tudja, hogy a portál hamarosan bemutatja a virtuális pénzügyi rendszert, ami idővel több milliárd dolláros üzletté nőheti ki magát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.