BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Láncbővítés helyett olcsó ár

Tovább bővíti saját márkás termékkörét az Auchan – Nem tett le a terjeszkedésről a cégcsoport

Országszerte „több mint öt” 30-50 hektáros, beépítetlen területtel rendelkezik az Auchan, ahol a válság után nem csupán hipermarketet, hanem több, különféle profilú áruházat is telepít a bevált kereskedelmipark-koncepció szerint – tájékoztatta lapunkat Jean Paul Filliat, az Auchan Magyarország Kft. vezetője. Hozzátette: a társaság 10-15 évre előre gondolkodva folytatja az ingatlanvásárlásokat, még akkor is, ha manapság – a válság okozta vásárlóerő-szűkülés miatt – parkolópályára kerültek a hálózatbővítési tervek. Egyelőre az látszik biztosnak, hogy leghamarabb a jövő év végén nyithat újabb hipermarketet a cég.

Addig is azzal próbálja növelni forgalmát, hogy év végéig jelentősen növeli saját márkás termékeinek körét. A magyar piacra 14 évvel ezelőtt lépett Auchan csupán tavaly augusztusban kezdett saját márkás cikkeket árusítani, valószínűleg a válság hatására különösen kiélesedett árverseny hatására. A döntést utólag igazolta az a Jean Paul Filliat által idézett, több mint húsz európai országra kiterjedő piackutatás, amely szerint a magyar vevő fordítja a legnagyobb figyelmet a legjobb ár/érték arányú cikkek kiválasztására.

A Nielsen piackutató vállalat összesítése szerint az első fél évben mintegy 165 milliárd forintra rúgott az élelmiszer-kereskedelem saját márkás termékekből származó bevétele. Ez azonban 2 százalékkal kevesebb az elmúlt év azonos időszakában elért forgalomnál, ám nem azt jelenti, hogy a vásárlók elfordultak a szokásosnál előnyösebb árú saját márkás termékektől.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai ugyanis azt mutatják, hogy az élelmiszer-napicikk kiskereskedelemben elkelt árumennyiség 2007 júliusa óta hónapról hónapra csökken. Csak három alkalommal haladta meg az eladott mennyiség a bázist: az elmúlt másfél év alatt csupán most júliusban mutatott fejlődést, 100,7 százalékot az index. Ezt – a hálózat forgalma alapján – megerősíti az Auchan-vezér is, hozzáfűzve: ugyan minden hónap második felében szörnyű rossz a forgalom, de úgy látszik, vége az első öt hónap mélyrepülésének. Az előzetes adatok szerint például szeptemberben már 3,7-3,9 százalékkal magasabb bevételt könyvelhetnek el, mint tavaly ilyenkor.

Az Auchan Magyarország korábban azt tervezte, hogy az elkövetkező években 25-30 egységből álló láncot hoz létre, ám a jelenlegi gazdasági helyzetben határidőket nem lehet megállapítani. Ezért utoljára 2009-ben bővül a hálózat: márciusban avatták fel a 12. magyarországi hipermarketet az M0-s autóút maglódi csomópontjának közvetlen közelében. Az 56 hektáros területen létesült a társaság tizedik kereskedelmi parkja: az óbudai és a kecskeméti Auchant kivéve az összes hipermarkethez tartozó telek alkalmas arra, hogy az eddigi gyakorlatnak megfelelően a barkácsáruháztól a sportáruházig több profil is megtelepedjen a parkban. Természetesen a hipermarketekben bérbe adható üzletsoron felül. Ezek az áruházakon belüli üzletsorok afféle városszéli városközpontok, ahol nem csupán vásárolni lehet, hiszen posta, patika, bankfiók is létesül az éttermek és szolgáltató szektor üzletei mellett.



Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.