Az ETC Kutatói Munkacsoportja (Market Intelligence Group, amelyben a Magyar Turizmus Zrt. is képviselteti magát) ismételten elkészítette a tárgyévi második negyedéves elemzését az európai turizmus helyzetéről és kilátásairól.
A 2010-es év első néhány hónapjának turisztikai eredményeit vizsgálva az elemzők megállapították, hogy január és április között a turisztikai bevételek általában csökkentek, ami azzal magyarázható, hogy a látogatások során a kiadások az előző évi szintek alá süllyedtek.
Mindemellett a vizsgálatban részt vevő 28 ország közül 15 a nemzetközi érkezések növekedéséről számol be, ami jelentős eredménynek könyvelhető el a 2009-es adatokhoz képest. Becslések szerint a foglaltsági ráták erős növekedése Európa-szerte elsősorban a belföldi turizmus fellendülésének köszönhető.
Európa egyes régióit tekintve nagy eltérések mutatkoznak a turisztikai eredményekben, a január-áprilisi időszakban: míg Nyugat- és Dél-Európában kismértékben nőtt a nemzetközi érkezések száma, a Magyarországot is magában foglaló Közép-Kelet-Európai régióban kismértékben, az Észak-Európai régióban pedig nagymértékben csökkent ez az adat. A Közép-Kelet-Európai régióban tapasztalt csökkenés ellenére, ugyanebben az időszakban, a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 6 százalékkal nőtt a külföldi vendégek és 4,1 százalék-kal az általuk eltöltött vendégéjszakák száma, az előző év azonos időszakához viszonyítva, a KSH adatai szerint.
Magyarország legfőbb küldőpiaca, Németország esetében az eddigi elérhető adatok azt mutatják, hogy inkább a szomszédos országokat részesítik előnyben, például Ausztriát, Hollandiát, Lengyelországot. Összességében a németek kevesebb vendégéjszakát töltöttek külföldön, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában.
A nemzetközi turisztikai kutatások összességében szerény növekedést jósolnak az európai desztinációk látogatottsága tekintetében, az idei év egészére vonatkozóan. A 2009-es évben tapasztalt 6 százalékos csökkenés után idén megközelítőleg 3 százalékos növekedést várnak a szakemberek. Ez a növekedés 2011-re – az alacsony bázishoz képest – felgyorsulhat, addigra a 2008-ban mért látogatottsági szintek elérését valószínűsítik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.