A Gazprom auditálatlan, nemzetközi számviteli szabályok szerint készült, konszolidált számokat tartalmazó pénzügyi beszámolója szerint a társaság nettó árbevétele 14 százalékkal 956,8 milliárd rubelre (31,07 milliárd dollár) erősödött 2010 első negyedévében az előző év azonos időszakában elért, 837,2 milliárd rubelről.
Üzleti eredménye 282,6 milliárd rubelről 339,3 milliárd rubelre nőtt. Leglátványosabban az adózott eredménye változott, amely a 2009-es első negyedév 110,2 milliárd rubeléről 336,8 milliárd rubelre (10,94 milliárd dollárra) szükött, tehát több mint a háromszorosára.
Az első három hónapban a Gazprom nettó gázeladása 134,0 milliárd köbméterről 162,0 milliárd köbméterre nőtt, árbevétele viszont csak szerényebben, 609,6 milliárd rubelről 612,8 milliárd rubelre duzzadt. Ezen belül a FÁK országokon kívüli exportja 31,1 milliárd köbméterről 42,7 milliárd köbméterre gyarapodott, a FÁK-bel 9,7 milliárd köbméterről 17,0 milliárd köbméterre, oroszországi eladása pedig 93,2 milliárd köbméterről 102,5 milliárd köbméterre.
Az eladások növekedésének kedvező hatását tompította, hogy az Oroszországon kívüli nettó eladási árak estek. A feldolgozott termékekből származó bevétele 57 százalékkal 153,5 milliárd rubelre szökött, mert leányvállalata, a Gazpromnyefty növelte termelését, s mert új érdekeltségekhez is jutott. A Gazprom áram- és hőeladása 60 százalékkal 95,4 milliárd rubelre nőtt, mert konszolidálta az OAO TGK-1 erőműtársaság eredményeit, de nőtt a csoport többi cégének az áram- és hőeladása is. 24 százalékkal nőtt a nyersolaj- és a kondenzátum-eladás is, 44,6 milliárd rubel árbevételt jelentett, a 25,2 milliárd rubeles gázszállítás pedig 96 százalékkal jelent nagyobb bevételt az összehasonlító időszakénál.
A Gazprom üzemi eredményét rontotta a valutaárfolyamok számára kedvezőtlen változása, az adók növekedése, a munkaerő költsége, a termékek tranzitdíjának emelkedése és a költségcsökkenési leírás. Javította az olaj és a gáz beszerzési árának szerény esése, főként a közép-ázsiai országokban. Nettó adósságállománya 29 százalékkal 977,3 milliárd rubelre csökkent a 2009. december 31-ihez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.