A 22 millió lakosú, és a korábbi NSZK méretéhez hasonlítható ország csak valamivel több mint 300 kilométer hosszúságú autópályával rendelkezik. Emellett a CFR állami vasúttársaság az utóbbi két évtizedben folyamatos gazdasági hanyatláson ment át, és jelenleg eurómilliárdos nagyságrendű adósságokkal küszködik. Ezért – még ha paradoxonnak tűnik is fel – Románia ebben a szektorban nagy lehetőségeket kínál az osztrák vállalatoknak – írja a Die Presse.
A bécsi lap szerint az osztrák vasút, az ÖBB leányvállalata, a Rail Cargo Austria ismételten kifejezte érdeklődését a CFR Marfa román állami teherszállító vasút átvétele iránt. Amennyiben a tranzakcióra sor kerül, az ÖBB leányvállalata az egész teheráru-forgalmat biztosíthatná magának Linztől Magyarországon keresztül a Fekete-tenger menti Constantáig. A vállalkozás sikert hozhat, ezt mutatja az OMV példája, amely jelentős pozíciót szerzett a Petrom 51 százalékának megvásárlásával.
A lap azonban arra is rámutat, hogy a Románia felé való terjeszkedés időzítése nem kedvező. Az éveken át tartó boom és GDP növekedés után – amely 2008-ban még 8 százalékos volt – a román gazdaság 2009-ben 9 százalékos csökkenést mutatott fel. A konjunktúra támogatására az ország az EU-tól, a Világbanktól, az IMF-től és más szervezetektől közel 20 milliárd euró összegű hitelcsomagot vett fel.
Ezen kívül az EU az infrastruktúrafejlesztésének nagy részét támogatja. Románia 2013-ig 30 milliárd euró összegben hívhatna le támogatási pénzeket Brüsszeltől, ám eddig a pénzeknek mindössze 8 százalékát hívta le. Noha az útépítés, a magasépítés hónapok óta stagnál, osztrák, olasz és német építési vállalatok nyomulnak be Romániába, ahol már jelen van az osztrák Strabag, az Alpine és a Port.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.