Az Alstom szerint a szerelvények műszaki paraméterei teljes mértékben megfelelnek a BKV által jóváhagyott és a Nemzeti Közlekedési Hatóság által 2007 augusztusában kiadott előzetes típusengedélyben rögzített szempontoknak. Az Alstom szerint az új metrószerelvények a legszigorúbb uniós és nemzetközi biztonsági előírásokat is teljesítik.
A cég emlékeztet arra, hogy az Alstom eddig több mint 3 ezer Metropolis metrókocsit értékesített világszerte, amelyek közül 1 852 metrókocsi a Budapest számára gyártott szerelvényekkel azonos vagy ahhoz hasonló fékrendszerrel került leszállításra, illetve közlekedik nap, mint nap olyan világvárosokban, mint Szingapúr, Sanghaj, Barcelona és Isztambul.
Az Alstom megfogalmazása szerint elemzi a kialakult helyzetet valamint lehetséges válaszlépéseit. A metró projekt során az Alstom mindvégig szorosan együttműködött a hatóságokkal és a BKV-val. A jelenlegi helyzetben az Alstom el kívánja kerülni a bírósági eljárást, ezért bízik abban, hogy születhet olyan megállapodás, amely elfogadható mind a BKV, mind pedig a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat számára.
A tegnap felbontott szerződés nyertese a Budapest Metropolis konzorcium volt, amelyet az Alstom és a társulásból rövid idő múlva kiszállt Ganz Transelektro alkotott. Azt vállalták, hogy nettó 247 millió euróért a négyes metró vonalára 15, míg a kettesre 22 metrószerelvényt szállítanak, további hét metrószerelvényre szóló op-cióval. A kettes metró vonalára két éven belül, tehát 2008 nyarán kellett volna az első szerelvénynek megjelennie, a harmadik év végére, tehát 2009. december
31-ig pedig mind a huszonkettőt le kellett volna szállítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.