Az országos arányokhoz hasonlóan itt is a mikrovállalkozások dominálnak, a cégek 98 százalékának létszáma ugyanis nem éri el a tíz főt. A 10–49 fős kisvállalkozások hányada közel 2 százalék, ennél nagyobbat pedig 628-at regisztráltak az egész Nyugat-Dunántúl régióban. A mikrovállalkozások helyzete jelentősen befolyásolja a gazdaságról alkotott képet a lakosság körében.
Mára már azonban Mihalicz Antal szerint kedvező tendenciák tapasztalhatók, akadnak bizakodásra okot adó fejlemények. A gazdaság több ágazatában is vannak biztató jelek az év első feléből, ezeket a statisztikák is igazolják.
A 49 fő feletti megyei vállalkozások ipari termelése az előző év azonos időszakának 122,3 százaléka volt. Értékesítésük 120,3 százalékra nőtt, ezt a növekvő export és a három százalékkal csökkenő belföldi értékesítés adta. A turizmus területén is ígéretes az idén a bővülés. A múlt évhez képest tíz százalékkal emelkedett a megyében a vendégek száma. Az itt töltött idő is növekedett tizenöt százalékkal. A belföldi és a külföldi vendégek is több időt töltöttek a szálláshelyeken, mint tavaly. A kereskedelem, a szolgáltatás az idei első fél évben még mindig elmaradt az előző időszakhoz képest. Júliusban a statisztikákban néhány biztató szám megjelenik, de a kereskedők, szolgáltatók többsége inkább a nagyarányú visszaesést érzékeli. Az építőipari termelés még mindig csökkenő tendenciát mutat: az idén is közel húsz százalékkal esett.
A kisvállalkozások hatékonyságának növelését sok eszközzel segíti a megyében a kamara. Több mint ötvenfajta szolgáltatást vettek számba nemrég. Az elnök az országos sikerként elkönyvelhető kibővített Széchenyi-kártya-programot említi legszívesebben.
„Többéves lobbizásunk vált valóra ősszel a kedvezményes forgóhitel és a beruházási hitel elindulásával” – tette hozzá. Az országos ügyek hatnak a megye vállalkozásaira, azonban helyben is vannak ehhez kapcsolódó feladatok. Ez a tájékoztatást és a tanácsadást jelenti. Az a tapasztalat, hogy a piacoknak, illetve a gazdaságnak még jobban meg kell mozdulnia, biztató trendeket kell látnia ahhoz, hogy a kisvállalkozások merjenek hitelt felvenni. A kamara ehhez új piacok felkutatásában és új gazdasági információkkal tud segíteni. Az Enterprise Europe Network hálózat megyei támaszpontjaként hatszáz hasonló szervezettel összekapcsolódva tudja a kisvállalkozások gazdasági ötleteit, partnerigényeit kiközvetíteni Európa-szerte.
Az elmúlt időszak megyei sikereivel kapcsolatban Mihalicz Antal elmondta, hogy kiemelkedő a Mosonmagyaróvári és a Kapuvári Ipari Park beindulása, valamint a Győri Ipari Park bővülése is. Az Audi közelmúltban tett bejelentése óriási jelentőségű a városnak és a térségnek is. Számos egymásra erősítő hatása van a foglalkoztatás, a képzés és a fejlesztések szempontjából egyaránt. „A kamara kiemelt feladata, hogy az arra alkalmas kisvállalkozásokat segítse a beszállítóvá válás rögös útján. A jövőt illetően kimondottan optimista lehetek kamarai elnökként és cégvezetőként egyaránt” – állítja Mihalicz. „A vállalkozás – a Syncreon –, amelynek a vezetője vagyok, az Audi egyik legnagyobb beszállítója. Mára a társaságnál túljutottunk a nehézségeken, visszaálltunk a válság előtti szintre, és a jövő biztató kilátásai is körvonalazódtak már.” AP
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.