BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Die Presse: Magyarország az autógyártók eldorádója

Autógyártó konszernek és beszállítók milliárdokat fektetnek be a válság sújtotta Duna menti államba. Budapest pedig ezért mélyen a zsebéve nyúl a szubvenciók érdekében - írja a Die Presse.

A bécsi lap szerint Szlovákia és Csehország után az autóipar Magyarországgal egy újabb Eldoradót fedezett fel Közép-Európában. Legyen szó akár az Audiról vagy az Opelről, a Boschról vagy a Mercedesről, az ágazat erőteljesen invesztál a válság sújtotta Duna menti államban. Alighogy szeptember végén bejelentette az Opel, hogy fél milliárd eurót fektet be a szentgotthárdi motorgyárának fejlesztésébe, a konkurens Audi három nappal később további nagybefektetésről adott hírt. Az ingolstadti konszern 900 millió eurós befektetéssel motorgyárat épít Győrött 2013-ig, amely teljes értékű törzsüzem lesz.

A Die Presse kiemeli, hogy Budapest ismét mélyen nyúl a szubvenciókat tartalmazó "kincses ládába". A magyar gazdasági sajtó találgatása szerint a befektetések összegének 5 százalékáig terjedő állami támogatásról van szó. A kormány azonban abban reménykedik, hogy az állami pénzügyi injekciókat néhány év múlva kiegyensúlyozzák a magasabb adóbevételek és a vásárlóerő erősödése.

Az osztráklap utal arra, hogy a 2009-es válság évében Magyarországon 180 500 gépjárművet szereltek össze, és ezzel Kelet- és Közép-Európában messze az olyan autógyártó államok mögött áll, mint Csehország (967 760), Lengyelország (861 000) vagy pedig Szlovákia (461 340). Ez azonban hamarosan változhat. A Mercedes már tavaly elkezdte 800 millió eurós gyára építését Kecskeméten. 2012-től kezdve itt évente 100 000 gépjármű készülhet, amelyek a jelenlegi A és B-osztályú kocsik utódgenerációjához tartoznak. A legnagyobb külföldi befektető, az Audi, amely már 5 800 főt foglalkoztat Győrött, 2013-tól kezdődően évente 125 000 járművet gyárt majd. A Suzuki pedig azt tervezi, hogy éves termelését Esztergomban ismét 220 000 járműre növeli.

A megnőtt befektetéseket Dirk Wölfer, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara illetékese a költségtényezőnek tulajdonítja. A szakértő szerint a bérek itt jelentősen alacsonyabbak, mint például Belgiumban, a beszállító szektor vállalati struktúrája pedig igen jó és erősen tagolt, a szakembergárda pedig magasan képzett. Wölfer szerint Magyarországon tökéletes a befektetési környezet az autógyártók számára.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.