A nem egészen egy hónapja alapított szerb-horvát-szlovén vállalat, a Cargo 10 első tehervonata - egy 32 kocsiból álló szerelvény - délben gördült ki Belgrád egyik elővárosából, a batajnicai állomásról. A vonat 700 tonna fabrikettet szállít Szlovéniába, az olasz határra, az olaszországi Trieszttől 17 kilométerre fekvő kisvárosba, Sezanába.
A három résztvevő ország évente 50-50 millió euró többletbevételre számít a közös projektből, amelynek célja, hogy fellendítsék a forgalmat az elmúlt 20 évben elhanyagolt 10-es számú páneurópai vasúti közlekedési folyosón. A korridort jelenleg évente ezer vonat használja, ezt szeretnék idővel 2 ezer fölé tornászni egyebek között azzal, hogy a nagyjából 1500 kilométeres Ljubljana-Isztambul táv menetidejét az infrastruktúra korszerűsítésével és az adminisztratív akadályok leépítésével 57 óráról 35 órára csökkentik.
Ezzel erős konkurenciát támasztanának a Nyugat-Európát Magyarországon keresztül Törökországgal összekötő 4-es számú vasúti korridornak. Jelenleg a Németország és Törökország közötti vasúti szállítás 90 százaléka ezen az útvonalon, Magyarországon át halad, és csak a maradék tíz százalék Szlovénián, Horvátországon és Szerbián keresztül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.