Feltétlenül lennie kell egy főadónak - mondta az NMHH elnöke a közszolgálati Magyar Rádióról. Szalai Annamária érdekes jelenségnek tartja, hogy amíg Magyarországon a közszolgálati televíziózás hátrányba került - ami egyébként nem törvényszerű Európában -, addig a Magyar Rádió nem vesztette el ezt a szerepét, hiszen a Kossuth adó bizonyos időszakokban most is piacvezető - jelentette ki Szalai Annamária az InfoRádió Aréna című műsorában .
A közrádió adóinak névváltásáról keringő hírekről - amelyek szerint az MR1, MR2, MR3 nevek eltűnnének - Szalai Annamária úgy fogalmazott: a szimbólumoknak komoly értékük van. "Ha bevált brand a Kossuth Rádió, akkor hiába tesznek rá kísérletet hosszú éveken keresztül, hogy átnevezzék, az emberek akkor is Kossuth Rádiónak fogják hívni."
Az NMHH elnöke megjegyezte, hogy az ilyen védjegyek felépítése hosszú évekig tart, így azokat nincs értelme lebontani. Véleménye szerint helyes lenne, ha a három közszolgálati csatorna megtartaná a Kossuth, Petőfi és Bartók elnevezést, mert ezek önmagukban is értéket hordoznak.
A csatornák közötti munkamegosztásról Szalai Annamária azt mondta: a Kossuth Rádió tartalmával és tematikájával alapvetően mindenki egyetért, és jónak tartja. A Petőfi adó átformálása viszont komoly viharokat váltott ki.
A médiahatóság elnöke emlékezetett: amikor átalakították a csatorna profilját, akkor a döntéshozók érve az volt, hogy idősek a Petőfi hallgatói is, és jó lenne a közszolgálati rádiót hallgatók között tudni a fiatalabbakat is. Ez az első időben némi fellendülést hozott ugyan, de később már stagnált a hallgatottság, végül visszaesett arra a szintre, ahol korábba volt, csak a hallgatók korosztálya változott meg - tette hozzá.
Szalai Annamária elmondta, hogy ő annak idején az ellenzők között volt, mert bár az jó dolog, hogy van egy fiataloknak szóló zenei rádió, azonban az átalakítást a hatályos törvény - álláspontja szerint - nem tette volna lehetővé.
Az NMHH elnöke emellett úgy gondolja, hogy ha korlátozott egy közszolgálati rádió kapacitása, akkor egy olyan frekvenciát, amelyet a legtöbb helyen elérhet a közönség, luxus felhasználni ilyen célcsoportra, szűkebb zenei kínálattal, amelybe ráadásul nem fér bele a magyar rock, vagy a magyar népzene.
Ezért a médiahatóság elnöke úgy átalakítaná át a Magyar Rádió szerkezetét, hogy a legtöbb embert elérő frekvenciát használják a fő adónak. A Petőfi Rádió esetében tehát azt is meg kell vizsgálni, kiket szorított ki a rádiózásból, és tudunk-e ennek a rétegnek helyet találni - fejtett ki Szalai Annamária.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.