BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Frissít és megújul a Coop

Murányi László: Folyamatosan figyeljük a fogyasztói igények változását – 2012-re az összes bolt új arculatra vált

„A tavalyihoz hasonló eredményt várunk 2010-ben, vagyis a Coop Csoport esetében úgy gondoljuk, tartani tudjuk az 510 milliárd forint körüli árbevételt” – mondta el lapunknak Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója. A tisztán magyar tulajdonban lévő, franchise partnereivel háromezer boltot üzemeltető üzletlánc is megérezte a válságot, ám profitálni tudott abból, hogy a hazai fogyasztók az utóbbi időszakban egyre szívesebben vásárolnak az olyan – a hipermarketekhez képest kisebb – boltokban, amelyek a Coop hálózatnak is a magját adják. Ez a tendencia nem tört meg az utóbbi hónapokban sem – erősítette meg Murányi László, aki ezt elsősorban azzal magyarázza, hogy a vásárlók a lakóhelyüktől többnyire messzebb található bevásárlóközpontokhoz, hipermarketekhez való eljutás költségein is igyekeznek spórolni, ugyanakkor jellemzően egyre kisebb tételeket, de egyre gyakrabban vásárolnak a napi fogyasztási cikkekből.

Mindez azonban távolról sem teszi lehetővé, hogy a Co-op Hungary Zrt. hátradőljön: a társaság folyamatosan figyeli az igények változását – emelte ki Murányi László. Példaként az akciókat említette. A piackutatások azt mutatják, hogy ma az akciós és az olcsóbb termékek felé fordultak a vásárlók, ez meghatározza az időszaki kedvezményes termékek körének összeállítását is, amelyekben például a márkás termékek helyett az olcsóbb vagy a kereskedelmi márkás áruk egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.

A változások ugyanakkor más formában is elérték a Coop Üzletláncot, amelynek leglátványosabb jele a boltmegújítási program keretében kialakított új arculat. További újítás , hogy az üzlethálózat az eddigi négyféle üzlettípus helyett a jövőben három kategóriába – Coop Szuper, Coop ABC, Coop Mini – sorolja majd a boltjait. „A jelenlegi logót, illetve a rendszert tizenöt éve, a Coop Üzletlánc létrehozásakor alakítottuk ki, az akkori igények szerint. Azóta sok minden változott a piacon, így nem csak a felirat frissítését tartottuk szükségesnek, de a típusok megváltoztatásánál is az vezérelt, hogy a szolgáltatások szintje szerint kategorizáljuk az üzleteket” – hangsúlyozta a vezérigazgató. Murányi László elmondta: a tervek szerint 2012. december 31-ig lezáruló boltmegújítási programban csak a logó cseréje egymilliárd forintba kerül majd.

Ezzel párhuzamosan folyik az informatikai integráció a Coop Csoportnál. A boltokat, vevőközpontokat, régiós ellátóközpontokat, illetve a Co-op Hungaryt összekötő rendszer kialakítása 2002-ben kezdődött, a hardveregységesítés és a szoftver telepítése 2004 óta zajlik. Az év végére Murányi László reményei szerint már nyolcszáznál is több bolt csatlakozik, amelyek összességében a csoport forgalmának több mint felét adják. A cél az, hogy a forgalom 80 százalékát jelentő 1500 üzlet kapcsolódjon be a rendszerbe a következő két évben. Ez a fejlesztés a franchise partnerek számára összességében 5 milliárd forintos kiadást jelentett az elmúlt hat évben.

Magyar hálózat

A Coop a hazai piac legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi franchise rendszere, a hazai láncok között 11 százalék körüli piaci részesedével a második számú szereplőnek számít. A magyar tulajdonban lévő csoport közel 700 kis- és közepes vállalkozást fog össze, több mint 30 ezer embernek adva munkát.

A Coop Csoport üzleteiben az ország 1650 településén naponta mintegy másfél millió vásárlót lát el.

A Coop Csoport üzleteiben az ország 1650 településén naponta mintegy másfél millió vásárlót lát el. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.