A gyárban az idén és jövőre is évi mintegy 200 vasúti kocsiszekrény készül, de hegesztenek egyéb profilokat is. A kasztnik az anyavállalat bussnangi (Svájc), illetve pankowi (Németország) megrendelésén keresztül jutnak el az olasz, német és svájci felhasználókhoz. Szolnokról kerülnek ki az észt és fehérorosz vasútnak készülő széles nyomtávú FLIRT kocsiszekrények is – tudtuk meg Dunai Zoltántól, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától, aki még ebben az évben új svájci, német és osztrák megrendeléseket vár, emeletes vonatokra is.
„A hatvan villamos motorvonatot már leszállított Stadler kész újabb járművekkel megjelenni a magyar piacon. Azt reméljük, a döntéshozók és a különböző szakmai szervezetek egyetértenek abban, hogy a vasútfejlesztésre kapott, ám fel nem használt több százmilliárd forintnyi uniós pénzt járműbeszerzésre lenne érdemes fordítani” – jelentette ki Dunai Zoltán. A svájci anyavállalat kész további és a mostaninál hosszabb FLIRT-öket is szállítani a hazai elővárosi vonalakra, van IC-igények szerint kialakított FLIRT változata és HÉV-nek használható, könnyített konstrukciója is. Kínál ezenkívül földalattit és fogaskerekűt is, utóbbit a világon egyedüliként.
Az új Stadler vonatokat és más újdonságokat megtekintheti itt
A tavaly indult szolnoki gyár – vasúti járművek kocsitestének hegesztésével, szerelésével és festésével foglalkozik – üzemi szinten az idén már nyereséget vár, mintegy nyolcmilliárd forintos árbevétel mellett. A két éve indított pusztaszabolcsi karbantartó egység 2008-ban üzemi, tavaly már vállalati szinten is nyereséges volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.