BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két évig a kereskedőknél porosodhatnak az új autók

A GfK autóvásárlással kapcsolatos felmérése megmutatta: a legnagyobb európai piacokon az autósok túlnyomó többsége nem tervez autóvásárlást a következő két évben.

Az autógyártók számára nem túl jó hír, hogy a legjelentősebb piacok némelyikén kiemelkedően magas azok aránya, akik egyáltalán nem terveznek autóvásárlást a következő két évben. A legtöbben (87,7 százalék) Spanyolországban nyilatkoztak így, de az arány az orosz, a német és a lengyel megkérdezettek körében is 80 százalék fölötti volt.

A helyzet Franciaországban a legjobb, de itt "csak" a válaszadók 69 százaléka nem tervez autóvásárlást.  A modern; hibrid, elektromos vagy szolár hajtású autók iránt leginkább a francia és a holland autósok érdeklődnek, bár itt is csak 1,2, illetve 1,1 százalék azok aránya, akik ilyen autót vennének a következő két évben – derül ki a felmérésből, amelyet a Handelsblatt idéz.

Míg Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Németországban, Ausztriában és Lengyelországban a használt autók iránt mutatkozik nagyobb kereslet, addig az új autó vásárlása iránt nagyobb a vágy Olaszországban, Spanyolországban és Oroszországban - tűnik ki a nürnbergi GfK felméréséből, amely kilenc országban 10 200 fogyasztó megkérdezésén alapul.

A vásárlók Ausztriában (7 százalék), Franciaországban (6 százalék) és Spanyolországban (5 százalék) a dízel meghajtású gépkocsikat választanák a következő két évben. Ezzel szemben Oroszországban és az Egyesült Királyságban (6-6 százalék) benzin meghajtású motorral működő autót szeretnének a megkérdezettek. A felmérésben szereplő kilenc országban különösen a 40 év alatti férfiak készülnek új vagy használt autót vásárolni a következő két évben. Ám a 40 alatti nőknek csak 9 százaléka készül új autó vásárlására, és a potenciális női vásárlók 15 százaléka jelezte, hogy inkább használt autót venne.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.