Az autógyártók számára nem túl jó hír, hogy a legjelentősebb piacok némelyikén kiemelkedően magas azok aránya, akik egyáltalán nem terveznek autóvásárlást a következő két évben. A legtöbben (87,7 százalék) Spanyolországban nyilatkoztak így, de az arány az orosz, a német és a lengyel megkérdezettek körében is 80 százalék fölötti volt.
A helyzet Franciaországban a legjobb, de itt "csak" a válaszadók 69 százaléka nem tervez autóvásárlást. A modern; hibrid, elektromos vagy szolár hajtású autók iránt leginkább a francia és a holland autósok érdeklődnek, bár itt is csak 1,2, illetve 1,1 százalék azok aránya, akik ilyen autót vennének a következő két évben – derül ki a felmérésből, amelyet a Handelsblatt idéz.
Míg Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Németországban, Ausztriában és Lengyelországban a használt autók iránt mutatkozik nagyobb kereslet, addig az új autó vásárlása iránt nagyobb a vágy Olaszországban, Spanyolországban és Oroszországban - tűnik ki a nürnbergi GfK felméréséből, amely kilenc országban 10 200 fogyasztó megkérdezésén alapul.
A vásárlók Ausztriában (7 százalék), Franciaországban (6 százalék) és Spanyolországban (5 százalék) a dízel meghajtású gépkocsikat választanák a következő két évben. Ezzel szemben Oroszországban és az Egyesült Királyságban (6-6 százalék) benzin meghajtású motorral működő autót szeretnének a megkérdezettek. A felmérésben szereplő kilenc országban különösen a 40 év alatti férfiak készülnek új vagy használt autót vásárolni a következő két évben. Ám a 40 alatti nőknek csak 9 százaléka készül új autó vásárlására, és a potenciális női vásárlók 15 százaléka jelezte, hogy inkább használt autót venne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.