Az NKH végleg elutasította az ALstom hazai szabványok alóli felmentésre vonatkozó kérelmét, és megtagadta a Metropolis metrószerelvényekre kért típusengedély kiadását. A határozat már jogerős, a francia vállalat még vizsgálja a további jogi lépések lehetőségét, ám nem valószínű, hogy a jövőben a budapesti utasok Alstom-kocsikon utazhatnak. Az NKH döntése egyértelmű helyzetet teremtett, s az Altomnak nics esélye, hogy a beszállítói szerződésben foglaltaknak eleget tegyen.
György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes a lapnak kifejtette: a főváros mindent megtesz, hogy a beruházáshoz elnyert támogatás ne vesszen el, de sietni kell, hogy befejezzék a munkát a 2015. decemberi határidőig. A szabálytalan közbeszerzések miatt a BKV már így is elesett 53 milliárd forinttól. A fővárosi közgyűlés hamarosan utasítja a BKV vezérigazgatóját arra, hogy felbontsa az Alstommal kötött szerződést, s mindél előbb új tendert írnak ki.
Mint ahogy arról lapunk is beszámolt, az NKH hétfőn másodfokú döntésével elutasította az Alstom fellebbezését, és nem adta ki a budapesti 2-es metróvonalra gyártott új Metropolis metrószerelvények típusengedélyét.
Fellebbezésében az Alstom megnevezte azon 4 várost (Szingapúr, Barcelona, Sanghaj, Isztambul) amelyek a Budapest számára gyártott szerelvényekkel azonos vagy ahhoz hasonló fékrendszerrel ellátott Metropolis metrószerelvényeket vásároltak, illetve üzemeltetnek. Ezen városokban összesen 1852 ilyen típusú metrókocsi üzemel
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.