BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Koncentrálódik a luxuspiac: LVMH bevásárolt

Bár a klasszikus európai divatházak családi műhelyekből indultak világhódító útjukra, egyre több céget vásárolnak fel több márkát vivő nagyvállalatok. Szombaton a sálairól ismert Hermes International jelentette be, hogy a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA vásárol be a társaságba.

A Louis Vuitton tulajdonosa 17 százalékos részesedét vásárol a Hermesben, a vételárat azonban nem közölték. A fennmaradó rész továbbra is családi tulajdonban marad, s a tervek szerint nem kerül további hányad az LVMH kezére.

A hír hatására a Hermes részvényeinek árfolyama 7,7 százalékkal 189,9 euróra emelkedett hétfőn.

Az LVMH a világ egyik legnagyobb luxusipari konglomerátuma, mintegy 60 leányvállalattal, amelyek egy-egy külön felsőkategóriás márkát képviselnek. Az LVMH jelen van mind a ruházati és ékszer, mind az élelmiszerpiacon, egyebek mellett olyan márkák tartoznak hozzá, mint a Dior, a Givenchy, a Louis Vuitton, a Kenzo, a Hublot, a Tag Heuer és a Hennessy.

Tavaly 17 milliárd eurót meghaladó forgalom mellett 1,75 milliárd euró adózott eredményt könyvelt el. Legnagyobb riválisa a szintén francia PPR konszern, amelynek legnagyobb márkája az olasz Gucci.

A Hermes elsősorban kiegészítőkre koncentráló, 1853-ban alapított szintén francia luxuscég. 2009-ben 1,9 milliárd euró árbevételt és 288,8 millió euró adózott eredményt könyvelt el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.