BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Koncentrálódik a luxuspiac: LVMH bevásárolt

Bár a klasszikus európai divatházak családi műhelyekből indultak világhódító útjukra, egyre több céget vásárolnak fel több márkát vivő nagyvállalatok. Szombaton a sálairól ismert Hermes International jelentette be, hogy a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA vásárol be a társaságba.

A Louis Vuitton tulajdonosa 17 százalékos részesedét vásárol a Hermesben, a vételárat azonban nem közölték. A fennmaradó rész továbbra is családi tulajdonban marad, s a tervek szerint nem kerül további hányad az LVMH kezére.

A hír hatására a Hermes részvényeinek árfolyama 7,7 százalékkal 189,9 euróra emelkedett hétfőn.

Az LVMH a világ egyik legnagyobb luxusipari konglomerátuma, mintegy 60 leányvállalattal, amelyek egy-egy külön felsőkategóriás márkát képviselnek. Az LVMH jelen van mind a ruházati és ékszer, mind az élelmiszerpiacon, egyebek mellett olyan márkák tartoznak hozzá, mint a Dior, a Givenchy, a Louis Vuitton, a Kenzo, a Hublot, a Tag Heuer és a Hennessy.

Tavaly 17 milliárd eurót meghaladó forgalom mellett 1,75 milliárd euró adózott eredményt könyvelt el. Legnagyobb riválisa a szintén francia PPR konszern, amelynek legnagyobb márkája az olasz Gucci.

A Hermes elsősorban kiegészítőkre koncentráló, 1853-ban alapított szintén francia luxuscég. 2009-ben 1,9 milliárd euró árbevételt és 288,8 millió euró adózott eredményt könyvelt el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.