Bejelentést tett a Tej Terméktanács (TT) a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH), mert a szervezet szerint a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. „magyar logóval” hirdette akciós újságjában a német cheeseland sajtot – mondta a
Világgazdaságnak Bakos Erzsébet, a terméktanács szakmai koordinátora. A Spar logója – állítja a TT – a vásárlókat arról tájékoztatta, hogy a termék Magyarországról származott, ráadásul az áruház a sajtot akciós áron kínálta. Így magatartása alkalmas volt arra, hogy megtévessze a fogyasztókat – állapította meg Bakos Erzsébet.
Az NFH Közép-magyarországi Regionális Felügyelőség vizsgálja az ügyet – közölte Fülöp Zsuzsanna, a hatóság szóvivője. Bár a TT bejelentése még augusztusban érkezett, határozat máig nem született. A szóvivő hozzátette: az NFH nyilatkozatot kért a Spartól, hogyan tette közzé akciós újságjában a sajtról szóló hirdetést. Mivel a kifogásolt reklám nagyobb terjedelemben jelent meg, a fogyasztóvédelmi hatóság a közeljövőben várhatóan a Gazdasági Versenyhivatalnak adja át az ügyet tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt.
A cheeseland sajtot egy magyarországi telephelyű vállalkozás forgalmazza, amely itt fizet adót, és hazai munkaerőt foglalkoztat – reagált Laber Zsuzsa, a Spar kommunikációs vezetője. Az üzletlánc a beszállító céggel egyeztetve, a termékben megjelenő hozzáadott érték alapján állapította meg, hogy a sajt magyar terméknek minősül. A kommunikációs vezető leszögezte: a Spar az áruházláncok közül a legerőteljesebben törekszik arra, hogy a megfelelő ár-érték arányú magyar árukat részesítse előnyben, ne pedig külföldi, esetleg rosszabb minőségű termékeket szállítson a hazai piacra nagy távolságokról. Sajnálatos, ha a Spar szándékait egyesek másként értelmezik – fogalmazott Laber Zsuzsa. HL
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.