BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Optimisták a hazai kis- és középvállalkozások

A K&H mintegy 700 mikro-, kis- és középvállalkozás vezetőjét kérdezte meg arról idén szeptemberben, hogyan vélekednek a következő egy évben cégük árbevételének és eredményének alakulásáról. „A kutatás adatai alapján az árbevétellel kapcsolatos várakozások hasonló képet mutatnak, mint az előző negyedévben: a kkv vezetők átlagosan 6,7 százalékos árbevétel növekedést várnak az elkövetkező 1 évben, ezen belül is azok vannak a legnagyobb arányban, akik 0-6 százalék között növekvő nominális bevétel-növekedéssel számolnak” – mondta el Németh László, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

„A profitvárakozások az előző negyedéves adatokhoz képest valamelyest negatívabb képet mutatnak, bár a többség (75 százalék) továbbra is növekedést vagy stagnálást prognosztizál. Az eredményeket tekintve mérséklődött a várakozás: a korábbi 4,5 százalékos növekedéshez képest jelenleg 3,7 százalékos nyereségnövekedést várnak, miközben minden ötödik vállalkozás profitcsökkenést prognosztizál” – magyarázta az eredményeket Németh László.

A legpesszimistább álláspontot – árbevétel és profit vonatkozásában is - a 100 és 300 millió forint éves árbevételű kisvállalkozások képviselik, miközben a legkisebb vállalkozások feltételeznek a legjobb pénzügyi eredményeket a következő egy évben.
 
Regionális szinten jelentős különbségeket tapasztaltunk a kkv-k körében a vállalkozások pénzügyi helyzetére vonatkozó várakozások tekintetében. Egyértelműen az alföldi vállalkozások vezetői a legpesszimistábbak, hiszen 22 százalékuk számol kisebb árbevétellel és minden harmadik cég eredmény csökkenést prognosztizál. Eközben a nyugat-dunántúli régió vezetői továbbra is optimisták, itt csupán 10 megkérdezettből egy véli úgy, hogy az elkövetkezendő egy évben csökkenni fog cége árbevétele, és 17 százalékuk számol a jelenleginél rosszabb eredményre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.