A Renault a francia autóscég így akar profitálni a svéd partner részvényeinek kurzusemelkedéséből, hogy ezzel csökkentse adósságait. A vállalat most 302,9 millió darab B osztályú részvényt értékesít, miközben megtartja az A osztályú Volvo részvényeket, amelyek 6,8 százalékos Volvo- tulajdonrészt jelentenek számára.
A Volvo részvényeinek árfolyam 57 százalékkal nőtt az elmúlt 12 hónapban, míg a Renaulté 15 százalékkal, a Bloomberg által megkérdezett elemző szerint a döntés egyértelműen pozitív a Renault számára, még ha az időzítés meglepő is. Mike Tyndall, a Nomura szakértője azért találja furcsának a bejelentést, mert a francia konszern még szeptember 15-én is hivatalosan közölte, hogy nem áll szándékában megválni a Volvo-résztől, mivel anélkül is képes az adósságfinanszírozásra.
Carlos Ghosn, a Renault vezérigazgatója kommentárjában azzal magyarázta a lépést, hogy a Renault így a tartozások csökkentése mellett megtartja magbefektetői pozícióját a Volvóban, ezzel is kifejezve bizalmát a cég vezetése iránt.
A Renault 6,3 milliárd eurónyi készpénzzel rendelkezett június végén, 4,66 milliárd eurós adósság mellett. Ghosn célja, hogy az adósságot 3 milliárd euróra csökkentse. A konszern hosszú távú minősítése a Moody’s-nál Ba1, ez a legmagasabb, nem befektetési kategóriájú értékelés, stabil kilátással.
Vélhetően sok vásárlójelölt jelentkezik majd be a svéd cégért, tekintve, hogy a rivális Daimler kamion divíziójának vezetője szerint 2015-ig több mint 50 százalékkal, 3 millió darabra emelkedik majd a nehézgépjárművek iránti kereslet. Bár az értékesítéssel kapcsolatban eddig senki nem nyilatkozott, a szakértők valószínűsítik, hogy a vásárló között lehet a Volvo több jelenlegi részvényese, így az Industrivarden AB, és a Violet Partners LP is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.