"A politikai döntés tegnap megszületett, következik a közlekedési holding részleteinek kidolgozása, társadalmi, szakmai egyeztetéseken keresztül" - jelentette be Völner Pál közlelkedésért felelős államtitkár a most folyó, Magyar Vasút című konferencián.
Hangsúlyozta, hogy a közlekedési holding létrehozásából fakadó ésszerűsítések célja nem az, hogy pénzt lehessen kivonni a szervezetből, sőt, a magyar vasút továbbra is csak állami támogatással marad életképes. A maga részéről nem támogat semmi olyan kormányzati célt, amely a közlekedésből pénzt vonna ki. Az persze, hogy inkább bővíteni kell a közösségi közlekedésre, elsősorban a vasútra szánt forrásokat, nem jelenti azt, hogy korlátlanok lennének a lehetőségek. Nagy szerepet kell kapnia a pénzek hatékony felhasználásának.
A MÁV jelenlegi adóssága 250 milliárd forint, ezt rendezni kell, de ennek módja még nyitott. Mint lapunknak az újranyitott mellékvonalak kapcsán az államtitkár elmondta, az érintett vonalak kihasználtságát folyamatosan vizsgálják, s bár december 12-én új MÁV vonalakat nyitnak újra, nem alapértelmezés, hogy a kihasználatlan, gazdaságtalan vonalakon ismét megnyíljon a közlekedés.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.