A Google intézkedése egyértelműen a Facebooknak szólt; a keresőóriás kifejezetten nehezményezte, hogy a közösségi portál automatikusan importálja felhasználóinak e-mail kapcsolatait saját rendszerébe, miközben a Facebookon keletkező kapcsolati információkat nem engedi át a Google-nak. A Google megfogalmazása szerint a Facebookhoz hasonló weboldalak adatközlési zsákutcában hagyják a felhasználókat.
A vállalat szerint minden olyan partner hozzáférhet az adatokhoz, amelyik betartja a kölcsönösség elvét, de a Facebookra ez nem igaz. A portál állítólag nem változtatott a gyakorlatán, a Google szóvivője pedig mindössze annyit mondott: fokozatosan léptetik életbe az új szabályokat.
A Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint a döntés egyértelműen jelzi az éleződő konfliktust a Google és a Facebook között. Ray Valdes, a Gartner szakértője úgy fogalmazott: a Google-nak komoly tényezővé kell válnia a közösségi portálok világában, de eddig erre nem volt képes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.