"Ha Oroszországban megfelelő pozíciót szereznek, megfelelő erő-pozícióból kezdhetnek a fejlődő piacokon" – mondta a Bloombergnek Erich Hauser, a Crédit Suisse elemzője, aki szerint az AvtoVAZ jelenti az utolsó esélyt a Renault-Nissan számára.
Mint arról beszámoltunk, Carlos Ghosn, a konszern vezérigazgatója közölte, hogy racionális lépés lenne a jelenlegi 25-ről 50 százalékra emelni részesedésüket az AvtoVAZ-ban. Az orosz autóvásárlások száma 2015-re elérheti a 4 milliót és Ghosn ennek mintegy 40 százalékát tudhatja majd magáénak, ha az AvtoVAZ termelését 700 ezerre emeli. Oroszországban a nyugati márkák térhódítása ellenére jelenleg is a Lada is a legnépszerűbb autótípus. Az AvtoVAZ a csődtől menekült meg, részben az orosz állam, részben a Renault segítségével és az utóbbi 9 hónapban 18 százalékkal emelte eladásait.
Az elemzők szerint a Renault számára kulcsfontosságú az AvtoVAZ, hiszen a versenytársak közül többen már vezető pozíciót töltenek be más fejlődő piacokon. Kínában a Volkswagen a piacvezető, Brazíliában a Fiat, Indiában pedig a Suzuki vezeti az eladási listákat, így a Renault most meghódíthatja a BRIC csoport egyetlen fennmaradó államát, Oroszországot.
A Sanford C. Bernstein elemzője szerint a Renault orosz befektetése 2009-ben még szerencsejátéknak tűnt, de a következő években igen jövedelmező vállalkozássá válhat, főként, mivel Moszkva politikai támogatását is magáénak tudhatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.