Decembertől 5 százalékos áremelést kíván érvényesíteni a bőcsi székhelyű Borsodi Sörgyár (BS) Kft. a hazai piacon – jelentette be Tőtös Zsolt, a cég vezérigazgatója. A multinacionális StarBev tulajdonában lévő társaság a növelési elképzeléseket már be is jelentette kereskedelmi partnereinek. A vállalat a drágítással most a 4 százalékos jövő évi várható inflációt és a költségnövekedéseket igyekszik beépíteni áraiba, mivel a jövedéki adó és a termékdíj előreláthatólag nem változik. Az áremelést az is indokolja, hogy az év elején végrehajtott 6-7 százalékos idei drágítás mára lemorzsolódott a kiélezett piaci versenyben.
A kidolgozott új stratégia szerint a vállalat lassú, egyenletes és stabil növekedést szeretne elérni a következő években – közölte a vezérigazgató. Ehhez az áremelésen túl csökkenteni szeretné értékesítési akcióit, mivel az idei 60 százalékos arány jóval meghaladta az „egészséges mértéket”. Tőtös Zsolt szerint veszélyeztetné a következő időszak eredményeit, ha a cég e lépéseket rövid időn belül nem tenné meg.
A társaság Borsodi márkacsaládja az idén megőrizte piacvezető szerepét, és a cég összességében is stabilizálta, illetve a második fél évben kismértékben növelte is 25 százalékos mennyiségi részesedését. A vállalat mindezt kedvezőtlen piaci környezetben teljesítette, mivel a hazai fogyasztás az eddigi adatok szerint 8-9 százalékkal visszaesik 2010-ben. Ezzel folytatódik az utóbbi időszak tendenciája, amelynek következtében a söripar összességében a korábbi fogyasztás egynegyedét veszítette el néhány év leforgása alatt.
Az idei piacszűkülést részben a kedvezőtlen, hűvös időjárás, részben a válság miatti keresletcsökkenés határozta meg. A BS különösen aggasztónak tartja, hogy a vásárlók jelentős része a középkategóriás sörök helyett ma már az olcsóbb termékeket választja, és e vevői réteg a cég szerint nehezen tér majd vissza a „középső szegmensbe”. Mindemellett a vállalat arra számít, hogy a következő időszakban – a várható gazdasági növekedés hatására – a hazai sörpiacon lassú visszarendeződés kezdődik, így a fogyasztáscsökkenés már 2011–12-ben megállhat.
Tőtös Zsolt szerint az idei piaci viszonyok egyelőre nem kedveznek a növekedésnek, ezért a vezérigazgató azt is jelentős eredménynek
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.