A 10 városban felsorolt 10 szálloda a 4 és 5 csillagosok közül került ki. Az árak 22 és 45 font között változtak. Legdrágábbak London és Amszterdam voltak személyenként egy éjszakára 45 fonttal, Londonban reggelivel együtt. Jellemző ár a vizsgált szállodák esetében a 30 font körüli egy fő/éjszaka ár volt, többnyire reggelivel együtt és abban az esetben, ha az árat egy bizonyos foglalási oldalon kapja a bevásárló turista.
Az összehasonlítások szerint a budapesti Hotel Novotel Budapest Centrum szerepelt első helyen, a legalacsonyabb 22 fontos árral, egy főre, egy éjszakával, reggelivel. A Trivago-n keresztül elérhető, különböző portálokon november 26-28 közti időszakra vonatkozó foglalások árai a 22 fonttól indulnak és változnak foglalási oldaltól függően.
Niklai Ákos, a Magyar Szállodaszövetség ügyvezető testületi tagja a Napi Turizmus érdeklődésére elmondta: egyfelől pozitív reklám az országnak az alacsony ár, hiszen a hazánkat népszerűsítő kampányokban eddig is kommunikáltuk a turisták felé a kedvező ár-érték arányt. Másfelől - tette hozzá Niklai Ákos - a jövőre vonatkozóan figyelni kell a szállodáknak az árengedmények mértékére; nem biztos, hogy további árengedmények további vendégeket is hoznak.
Továbbá a túlságosan alacsony ár a szállodák jövedelmezőségét is rontja. Magyarországon az elmúlt években számos szállodafejlesztés történt, a kapacitásbővülés pedig a verseny következtében folyamatosan lejjebb nyomta az árakat. A 2008 végén a reálgazdaságba is tovagyűrűző hitelválság érzékenyen érintette az ágazatot, s a vendégforgalom csökkenését sok helyütt az árak további esésével próbálták kompenzálni.
A költségoldalon megjelenő tételek azonban nemhogy csökkentek volna, hanem inkább nőttek, elsősorban az energiaárak, amelyek egy szálloda kiadásainak kár a 30-40 százalékát is elérhetik. A szállodaiparban ezért sok hely elbocsátásokkal reagáltak a tendenciára
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.