"A közösségi szemlélet minden alkalmazás tekintetében fontos, erre a keresés és a reklámozás a legjobb példák" – mondta egy konferencián Hugo Barra, a Google mobiltermék-fejlesztési vezetője. A Reuters szerint a keresőóriás a rendezvényen hangsúlyozta, hogy nem a Facebook riválisát készítik el, ugyanakkor nem cáfolta, hogy közösségi platformot hoznak létre.
Eric Schmidt, a keresőóriás vezérigazgatója szeptemberben úgy fogalmazott, hogy a Google " közösségi hálózati rétegeket" épít a portáljaira – innen indult a pletyka arról, hogy a cég versenyre kelne az 500 millió felhasználóval bíró Facebookkal. A Google egyébként már rendelkezik egy saját közösségi alkalmazással, de az Orkut elsősorban Indiában és Brazíliában népszerű, miközben a Facebook rohamosan növeli felhasználói számát az Egyesült Államokban és Európában is.
A portállal folytatott harc ugyanakkor tart: a Google a héten közölte, hogy a jövőben csak akkor engedélyezi a felhasználói adatainak automatikus átvételét, ha cserébe a cég is kap információkat. A Google intézkedése egyértelműen a Facebooknak szólt; a keresőóriás kifejezetten nehezményezte, hogy a közösségi portál automatikusan importálja felhasználóinak e-mail kapcsolatait saját rendszerébe, miközben a Facebookon keletkező kapcsolati információkat nem engedi át a Google-nak. A Google megfogalmazása szerint a Facebookhoz hasonló weboldalak adatközlési zsákutcában hagyják a felhasználókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.