Töretlenül hisszük és nap mint nap tapasztaljuk: jó munkahelynek lenni érték mind a munkáltató, mind pedig a munkavállalók számára, hiszen a munkatársak mindent megtesznek a cég sikere érdekében, ugyanakkor a szervezet biztosítja, hogy a dolgozók munkába fektetett energiája, erőfeszítése meg is térüljön.
A mögöttünk álló tíz év azonban nem csupán arra ad lehetőséget, hogy a legjobbakról beszéljünk, hanem arra is, visszatekintsünk az elmúlt esztendők tanulságaira, a bekövetkezett változásokra. A felmérés évtizedes története során gyakran tapasztaltuk, hogy gazdasági és társadalmi változások erősen befolyásolják nem csupán a vállalatok életét, hanem a munkavállalók hozzáállását, motivációját is. Így volt ez az EU-csatlakozás évében, a 2006-os megszorítások idején, és nincs másképp a globális válság közepette sem.
Joggal számítottunk arra, hogy a 2010-es év is nyomot hagy a dolgozók és a munkáltatók viszonyán. A felmérés idei eredményei alapján megállapítható, hogy a munkavállalók látják a „fényt az alagút végén”, kevesebben tartanak állásuk elvesztésétől, mint egy évvel ezelőtt, ugyanakkor a munkaerő-piaci esélyekkel kapcsolatos tavaly megrendült magabiztosság nem állt helyre. Minden hatodik dolgozó kimondottan tart az álláskereséstől, és a megkérdezettek közel harmada hosszas utánajárással számol, amennyiben új munkahelyet kellene keresnie.
A Legjobb Munkahely Felmérés azonban nemcsak a legjobb munkahelyeknek szól, hanem azoknak is, amelyek szeretnének jobbak lenni. Az elmúlt évtized tapasztalatai ugyanis azt mutatják, hogy a siker titka kevésbé a különleges rendszerekben és gyakorlatokban rejlik, sokkal inkább mindezek megfelelő alkalmazásában. És hogyan ösztönözhetők ennek alapján jobb teljesítményre a dolgozók? Az érdemek elismerése, a felső vezetés emberközpontúsága, valamint a vállalat hitelessége tartozik a legfontosabb motiváló tényezők közé, csupa olyan faktor, amelynek sikeres működtetése kevésbé a jól kitalált rendszeren, sokkal inkább a folyamatos odafigyelésen és tenni akaráson múlik. És hogy miért éri meg időt, energiát fektetni mindebbe? A számok azt mutatják, hogy a magas elkötelezettséggel rendelkező vállalatoknál a dolgozók kötődése és motiváltsága az üzleti sikeresség és a két számjegyű gyarapodás alapvető forrása . Ha egyszerűen akarjuk megfogalmazni: jó munkahelynek lenni befektetés, méghozzá jövedelmező befektetés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.