BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brutális növekedés várható az ázsiai kiskerforgalomban

A válság után felpörgő fejlődő gazdaságokban a lakosság fogyasztása olyan mértékben nő, hogy négy éven belül a kiskereskedelem éves forgalma Ázsiában meghaladhatja az Egyesült Államokét és Európáét együttvéve – áll egy friss tanulmányban.

A régió 2014-re háromszor akkora kiskereskedelmi forgalmat bonyolíthat, mint Európa – áll a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló vállalat elemzésében.

Mára Ázsia vezető államai kilábaltak a globális recesszióból, amelyet elsősorban a stratégiai fontosságú export generált. A felmérés szerint Ázsia kiskereskedelmi-fogyasztói piaca 2010 és 2014 között átlagosan hat százalékkal bővül, amely duplája a globális értéknek. A növekedést elsősorban a kormányok intézkedései generálják, amelyek több pénzt hagynak a háztartásoknál.

A jelentés szerint a kisker forgalom Ázsiában idén eléri az 5400 milliárd dollárt, amely duplája az Európában regisztrált 2520 milliárd dollárnak, s jóval meghaladja az Észak-Amerikai 3830 milliárd dollárt.
Négy év múlva ez Ázsiában 8570, Észak-Amerikában 4530, Európában 2740 milliárd dollárra emelkedik.

Az igény szinte mindenre nagy, az olcsó napi használati cikkektől egészen a prémium kategóriás cikkekig. Ezen utóbbiak forgalma ugyan – hasonlóan a világ más régióihoz – a válság miatt csökkent, de 2011-re jók a kilátások. A világ legnagyobb luxus vállalata, az LVMH adózott eredménye már idén, az első félévben 53 százalékot ugrott tavalyhoz képest. Az eredményeket elsősorban Kína és India húzza, míg a klasszikus „jól menő ázsiai piacnak” számító Japánban stagnálást várnak a szakértők.

Kínában idén mintegy 14 százalékkal bővül várhatóan a kiskereskedelmi forgalom, ami így elérheti a 2200 milliárd dollárt, 2014-ben pedig meghaladhatja a 4600 milliárd dollárt is. Japánban mindössze 1,3 százalékos növekedést várnak a szektorban 2010-ben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.