BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így add el magad!

Kell-e egy civil szervezetet reklámozni? Hogyan kérjenek vállalati támogatást az alapítványok? Mit keres egy egyesület a Facebookon? – ez csak három kérdés azok közül, amelyekre választ ad a 8. Civilkomp konferencia. (x)

Egy civil szervezet nyilvánvalóan nem értelmezhető üzleti vállalkozásként. Ugyanakkor „eladhatónak kell lennie”, ha azt szeretné, hogy az általa képviselt ügyet minél többen ismerjék és támogassák. Sokáig a civilek mégsem reklámozták magukat, sok szervezet idegennek érzi küldetésétől a hangos népszerűsítést. Ám lassan mindenki megérti: van középút a harsány reklám és a teljes hallgatás között. A civileknek igenis szükségük van arra, hogy ne csendben, rejtve tevékenykedjenek, hanem a széles társadalom is tudomást szerezzen munkájukról. Erre nemcsak azért van szükség, mert az alapítványok és egyesületek nem létezhetnek a társadalom erkölcsi és anyagi támogatása nélkül, hanem azért is, mert közös célokért dolgoznak, csupa olyasmiért, ami nemcsak a közvetlenül segített egyéneknek és csoportoknak válik hasznára, de az eredményeket mindenki érzékelheti: jobbá válik az együttélés.

Az tehát ma már nem kérdés, hogy egy civil szervezetnek is profi kommunikációra van szüksége. Sokan ezt már nemcsak tudják, de alkalmazzák is a modern eszközöket, mások azonban szinte nem is hallottak ezekről: rendkívül nagy a szórás e téren.

Az ismeretterjesztésben próbál segíteni már nyolcadik éve a Civilkomp konferencia, melynek szervezői felismerték, milyen erő rejlik abban, ha a szervezetek nem egyesével küszködnek, hanem egymástól tanulva, eszmecserét folytatva lépnek eggyel feljebb. Évente az 1%-os kampányidőszak előtt kerül sor a rendezvényre, amely elméleti-gyakorlati segítséget ad a civil szervezeteknek kampányaik tervezéséhez és menedzseléséhez.

Ami a legtöbbet jelenthet e téren: egy külső nézőpont, egy szakértő szem, valaki, aki más területen már bizonyított, és tapasztalatait megosztja a civilekkel – speciálisan rájuk szabva. A 2011-es Civilkomp ezúttal is változatos szakmai palettával készül, lássuk, a meghívott előadók hová helyezik a hangsúlyt a szervezeti PR és kommunikáció szerint, mely pontokat látják fejlesztendőnek és milyen eszközöket kínálnak.

 TONK EMIL marketingszakértő, a Marketing Szövetség ügyvezető alelnöke azt a kérdést teszi fel: a szervezetek vezetői biztosak-e abban, hogy jó helyre pozicionálják alapítványukat, egyesületüket, programjaikat? Ez lényeges kérdés, hiszen az üzenetek célbajuttatásánál ez a kiinduló pont.

Ha valamely szervezet soha nem reklámoz, jellemzően egy időszakban mégiscsak kommunikál valamit magáról. Ez a civil-szezon, az adó 1%-os felajánlások előkészítési időszaka. Ám MIHA TAMÁS szerint az 1%-os "civil reklámon" túl mást is kell tenni, hogy még több, újabb forráshoz jusson az adott szervezet.

Küldetéstudatban, szervezeti filozófiában sokan a maximális szintet hozzák, ám mindezeket másoknak is tudni kell átadni, méghozzá úgy hogy minél többen követővé, támogatóvá váljanak. Ennek eszközeihez jól ért GÖRÖG MÁRIA filozófus-újságíró, aki az „elbeszélünk egymás mellett” jelenség helyébe költséghatékony, mégis hatásos kommunikációs eszközöket ajánl.

Közösségi média és gerillamarketing: talán korunk a legnépszerűbb kommunikációs eszközei. Sokan már alkalmazzuk, sokan még csak tanulgatjuk őket. KLAUSZ MELINDA, a Pannon Egyetem marketingvezetője tudja, hogyan érhető el nagyobb eredmény a civilek reklámversenyében, hogyan szerezhető és használható hatékonyan minél több médiafelület.

Sok civilszervezeti vezető szeretne belelátni nagyvállalati döntéshozók fejébe. Hiszen rengeteg megkeresést küldenek nekik, kedvező választ viszont ritkán kapnak. HACKL MÓNIKA  PR-szakértő, a MÁV kommunikációs vezetője bőven tud mesélni az okokról, tőle megtudhatjuk, milyen együttműködési javaslatok sikeresek, és miért, miközben sok más hasonló visszautasításra talál. Döntések rejtett szempontjai: ez igazán izgalmas.

 RADETZKY ANDRÁS egyetemi oktató, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke szerint a valódi társadalmi felelősségvállalás belső meggyőződésből ered, így nem követeli ki magának minden áron a publicitást, ugyanakkor a felelős gyakorlatot végző szervezetnek és magának a médiának is meg kell értenie, hogy az ügynek önként szentelt nyilvánosság emeli annak fontosságát a társadalom tagjainak szemében.

Ezúttal csak néhány példát említettünk, ám a Civilkomp konferencia további számos érdekes témát, szekciót, tréninget, bevált és újszerű kommunikációs módszert tartogat. 

Várják mindazt, aki:

    * jobb kommunikációval szeretne helyt állni a civilek reklámversenyében,
    * nagyobb eredményt akar elérni az adománygyűjtésben,
    * több adózó 1%-os rendelkezésére számít,
    * újabb kommunikációs ötletekre kíváncsi,
    * költséghatékony eszközöket akar megismerni,
    * több felületen akar megjelenni,
    * tudni akarja, mit kínál az e-pr és a közösségi média a civileknek
    * kíváncsi arra, milyen átalakulások várhatók a vonatkozó törvényekben
    * új szakmai kapcsolatokra számít

8. Civilkomp konferencia

2011. január 12-13.

Sajtóház Bp. VI. Vörösmarty u. 47/a.

További információk: http://www.civilkomp.hu/8_civilkomp

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.