Nyugat-Európában a bővülő vállalati flottabeszerzéseknek köszönhetően folyamatos a prémium szegmens növekedése. Az eladások 2012-ben várhatóan elérik a 3 millió darabot a 2000. évi 2,4 millióval szemben, és ezzel az akkori 16-ról 17,2 százalékra nő a prémium kategória részesedése a teljes nyugat-európai autópiacon.
Amíg a prémium modellek piaci részesedésének világátlaga 9,3 százalék, Németországban – a világon egyedüliként – több mint 30 százalékról beszélhetünk. Ez egyben azt is jelenti, hogy a német autóállománynak van a legnagyobb luxuskocsihányada.
Az ebből a szempontból második legerősebb piacon, Nagy Britanniában 22 százalékos ez az arány. Az Egyesült Államokban az értékesítés húzóerejét hagyományosan a bérleti szerződések és vállalati flottaszerződések jelentik, de már jelentkeznek a gazdasági fellendülés jótékony hatásai, és erőteljesen bővül a kiskereskedelmi értékesítés darabszáma is.
Ami az egyre több szempontból megkerülhetetlen Kínai Népköztársaságot illeti, a BMW és a Daimler 2009 első háromnegyedévi teljes árbevétele 5-7 százaléka származott a távolkeleti országból, míg az elmúlt év azonos időszakában már meghaladta a 12 százalékot a CA-CIB szerint.
A J.D. Power összesítéséből pedig az derül ki, hogy 2010 első 11 hónapjában a kínai luxuspiacot az Audi helyben gyártott 6L és 4L – hosszított változata – vezeti 105 és 54 ezer darabbal a 36 ezer darabot eladott BMW 5 előtt. Ezek forgalombővülése 2009 azonos időszakához képest 10, 51 illetve 42 százalékos volt, és a negyedik helyezett Mercedes E-Class forgalma 408 százalékkal emelkedett 29 ezer darabra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.