Novemberben például 7,1 százalékos volt a visszaesés a bázishoz képest, de a gyártók már ennek is örülnek, hiszen a szeptemberben és októberben még 9,6 illetve 16,4 százalékkal szűkült a forgalom.
Az EU azonban sok egyéb mellett az autóeladások tekintetében sem egységes. Amíg nyugaton – a 15 régi tagállamban – 8,9 százalékkal kevesebb kocsit helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, addig a "keleti blokk", a tíz új tag több mint 22 százalékkal növelte a forgalmat. Magyarországon például 0,4 százalékkal több, összesen 3481 személyautó kelt el. Az autóipari csoportokat azonban az keseríti el, hogy az EU15 piaca még így is 990 450 autót vett fel, míg mifelénk a jelentősnek mondható keresletbővüléssel együtt is kevesebb mint 79 ezer darab talált gazdára.
Összefoglalva: a múlt hónapban minden nagyobb piac tovább zsugorodott. Még a német kereskedők jártak legjobban a forgalom 6,2 százalékos mérséklődésével, de Franciaországban és Nagy Britanniában 11 százalék körül volt a piacszűkülés, Olaszország és Spanyolország pedig 21 és 25 százalékos eséssel hívta fel a figyelmet.
Így aztán a nagy autóipari csoportok legtöbbje negatív előjelű számokkal szembesült. Kivétel a BMW+MINI csoport, a Daimler, és a General Motors. Ez utóbbi európai leányai egyaránt jól mentek a múlt hónapban: az Opel 5,8, a Chevrolet 3,7 százalékkal növelte eladásait. A VW konszern részéről csak az Audi és a Skoda számolhatott be fejlődésről, a Renault-nál pedig csupán a Dacia eladása bővültek továbbra is. A piac nagy vesztese a Toyota, amely a tavalyi novemberhez képest 22 százalékkal kisebb mennyiséget értékesített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.