BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön a magyar hamburgerlánc

Két-három éven belül már külföldön is terjeszkedne a Gusto Burger & Cafe

Két-három éven belül 20-30 egységgel rendelkező hálózattá válna és külföldi piacokra is belépne a magyar Gusto Burger & Cafe gyorsétteremlánc, amelynek első üzletét ma nyitják meg Budapesten, a Váci utcában.

„Mintegy 100-150 millió forintos beruházásként nyílik meg az első éttermünk, ez az összeg a konyhai berendezéseket, a belső kialakítást, az arculati elemek megtervezését és kialakítását is magában foglalja, az ingatlan bérleti díját nem” – mondta a Világgazdaságnak Laczkó Róbert, a Gusto Burger Magyarország Kft. hálózatfejlesztési vezetője. Közlése szerint az első étterem kezdeti beruházása öt év alatt térülhet meg, azonban már a közeljövőben új egységeket nyitnak meg Budapesten, valamint a megyeszékhelyeken. A terveik szerint jövőre már 5-10 egységgel és körülbelül 500 dolgozóval rendelkezne a hálózatuk, két-három éven belül pedig már csak Budapesten 20-25 éttermet szeretnének üzemeltetni, főképpen a belvárosban, valamint a frekventált csomópontok közelében. Mint azt lapunknak elmondta, a gyorsétterem-hálózatoknál szokványos üzleti modellel ellentétben ők nem franchise-módszerrel terjeszkednének, az összes üzletüket a Gusto Burger Magyarország Kft. üzemelteti majd. Pár éven belül a külföldi piacokon is meg szeretnének jelenni, első körben a régióban terjeszkednének, de a távolabbi cél, hogy az Európai Unió többi országában is megjelenjenek. Laczkó Róbert elmondta, hogy az egyes éttermekben napi 1500-3000 vásárlási tranzakcióval számolnak, és már 2011-ben több milliárd forintos forgalmat várnak.

A Gusto Burger & Cafe az úgynevezett „quality local fastfood” koncepciót kívánja meghonosítani hazánkban, ez gyakorlatilag magas minőségű gyorséttermet jelent, amelyben a szokásos kínálat mellett friss saláta, gyros, kávézói színvonalú kávé, kézművessütemények, minőségi borok és csapolt sör is kapható. Az árszínvonal hasonló lesz a legnagyobb versenytársakéhoz. „Mi azonban nem kívánunk pár száz forintos akciókkal belemenni a piacra jellemző árversenybe” – tette hozzá Laczkó Róbert. A hálózatvezető elmondta, hogy ahol csak lehet, igyekeznek magyar beszállítókkal dolgozni. A bort például külön a Gusto számára szállítja 2,5 decis üveges, csavarható kupakos kiszerelésben a villányi Günzer pincészet, a csapolt sör Soproni lesz, a süteményeket pedig egy kis vidéki cukrászdából kapják. Az éttermekben kávéházi reggelit is kínálnak, többek közt frissen sütött croissant-nal. Szintén nem megszokott, hogy a gyorsétteremben van dohányzórészleg, illetve hogy a kétszintes egység mindkét emeletén működik kiszolgálópult, ahol rendelhetnek a vendégek.

Laczkó Róbert kérdésünkre elmondta, hogy a Gusto Burger Magyarország Kft. mögött egy tőkeerős magyar magánszemély áll, aki jelenleg nem kívánja felfedni kilétét. A cégbírósági adatokból kiderül, hogy a céget 2009. november 29-én alapították 3 millió forintos tőkével, a vállalat székhelye Dunakeszin van, a tulajdonosa pedig egy panamai bejegyzésű cég, a Sibella Trading Inc.

A nemzetközi versenytársak is fejlesztenek

A jelenleg száz étteremmel bíró, piacvezető McDonald’s a jövő évben a meglévő egységei felújítására helyezi a hangsúlyt, s nem a további bővítésre. „Ekkora hálózatméretnél már nem az intenzív növekedés a cél, hanem az, hogy a meglévő éttermeinket korszerűsítsük a kor igényeinek megfelelően. Ezért is döntöttünk úgy néhány éve, hogy intenzív felújítási programba kezdünk, amit jövőre is tovább folytatunk, terveink szerint 2011-ben 10-13 éttermet újítunk föl. A tervek szerint 2012 végére már csak új vagy felújított éttermeink lesznek” – válaszolta lapunk megkeresésére Dudás Csilla, a McDonald’s kommunikációs vezetője. A KFC és a Pizza Hut éttermeket, valamint a Starbucks kávézókat üzemeltető AmRest Kft. gyorsétteremvonalon elsősorban az előbbieket erősítené.

Mint azt Fukcius Tamás, a cég marketingvezetője lapunknak korábban elmondta: az idén megnyitották a 16. éttermüket Budapesten, a Móricz Zsigmond körtéren, 2011-ben pedig szeretnének továbbiakat nyitni.

A hazánkban a Fusion Zrt. által üzemeltetett Burger King terveiről nem sikerült információt szereznünk, a gyorsétterem honlapján mindenesetre az áll, hogy a cég jelenleg nem tervezi további franchise-partnerek bevonását. NM–SGy

Mint azt Fukcius Tamás, a cég marketingvezetője lapunknak korábban elmondta: az idén megnyitották a 16. éttermüket Budapesten, a Móricz Zsigmond körtéren, 2011-ben pedig szeretnének továbbiakat nyitni.

A hazánkban a Fusion Zrt. által üzemeltetett Burger King terveiről nem sikerült információt szereznünk, a gyorsétterem honlapján mindenesetre az áll, hogy a cég jelenleg nem tervezi további franchise-partnerek bevonását. NM–SGy-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.