Európa második legnagyobb chipgyártója komolyan gondolja a joystickkel kormányzott autó elképzelését, erről tanúskodik, hogy Jochen Hanebeck,a cég vezérigazgatója sajtótájékoztatón nyilatkozott az elképzelésről. A mérnökök célja, hogy megszüntessék a mechanikus kapcsolódást a volán és a kerekek között az új elektromos autók esetében.
A múlt évi 15,1 milliárd dollárról 2014-re akár 26,3 milliárd dollárra emelkedhet az autóipari chipgyártás piaca, az Infineon pedig olyan cégekkel ápol kapcsolatot, mint az Audi vagy a kínai Chery. 2008-ban az egy autóban a chipekre jutó költség 251 dollár volt, az Infineon úgy látja, hogy 2016-ra az összeg 333 dollárra emelkedhet. Az elektromos autók elterjedése rendkívül kedvező az informatikai cégeknek, hiszen az autógyártók mindent elkövetnek azért, hogy a drágább, mechanikus alkatrészeket elektronikus vezérlésűekre cseréljék.
Az Infineon részvényeinek értéke 88 százalékkal emelkedett idén, ezzel a Bloomberg Félvezető Világindexe szerint a negyedik legjobban teljesítő cég a szektorban. A német vállalat jelenleg sebességváltókhoz, motorokhoz, légzsákvezérléshez, és kormányzáshoz használt chipeket is gyárt, Az Infineon pedig további területekre is szeretne betörni, Hanebeck szerint ilyen lehet a kéziféket kiváltó elektronikus vezérlésű mechanizmus is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.