BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy bajban a nők vezette cégek

A női mikrovállalkozásokat a válság erősebben sújtotta, mint férfitársaikat. Intenzívebb marketinggel növelhetnék vevőkörüket – derült ki a Budapest Bank Dobbantó program kutatásából.

A vállalkozások kétharmada úgy érzi, hogy a stabilitás visszaszerzéséhez, illetve a fejlődéshez a vevőkörének szélesítésére lenne szüksége, derült ki a kutatásból. Azt azonban egyelőre csak a vállalkozások fele ismerte fel, hogy ehhez elengedhetetlen az intenzív marketingtevékenység: a vállalkozások 50 százaléka nem költ hirdetésekre, és honlapkészítésre sem áldoz pénzt, ehelyett leginkább meglévő ügyfeleik vagy saját maguk személyes ajánlásai révén várják vevőkörük bővülését. A marketingre költő mikrovállalkozások körében az erre fordított átlagos összeg 100 000 forint/év, amely átlagosan az éves árbevétel 1 százalékát teszi ki - olvasható a Budapest Bank kutatásában.

A nőket jobban megviselte a válság

A gazdasági válság a mikrovállalkozásokat sem hagyta érintetlenül, azonban a női vállalkozások jobban megsínylették azt. Míg a férfiak vezette cégek 12 százaléka növekszik, a női vállalkozásoknak csupán a fele, azaz 6 százalék. Ugyanakkor a női vállalkozások közel 50 százaléka hanyatlik, míg a férfiaknál ez 40 százalék.

A stabilitás visszaszerzésének, a növekedésnek egyik módja lenne, ha nagyobb földrajzi területen értékesítenének – ez különösen a női vállalkozásokra érvényes, akik 52 százaléka csak saját településén kínálja termékét, szolgáltatását. A férfiak esetében ez csak 40 százalékra igaz, a nőknél nagyobb arányban jellemzi tevékenységüket a megyei, országos szintű értékesítés. Ezzel együtt a felmérés azt is kimutatta, hogy a férfiak fontosabbnak tartják a marketingkiadást: 52 százalékuk fordít erre pénzt, míg a nők kevésbé (42 százalék) élnek ezzel az eszközzel.

A férfi vállalkozók aktívabban élnek az internet adta lehetőségekkel

Nemcsak kisebb arányban jellemzi a nők vezette cégeket a marketingköltés, de a marketingeszközök használatában is különbség mutatkozik a két nem között. A vállalkozónők egyelőre még elkötelezettebbek a „klasszikus” megoldások mellett: helyi újságban 54 százalékuk, szórólappal 44 százalék promotálja cégét, csak 3. helyen (41 százalék) szerepel az internetes jelenlét, azaz saját weboldal megléte, a cég közösségi oldalakon szerepeltetése és az online hirdetési megoldások (bannerek, keresők oldalain fizetett hirdetés) kihasználása. A férfiaknál azonban első helyen áll az internet általi népszerűsítés (45 százalék) és csak utána következik a helyi újság (43 százalék) és a szórólap (40 százalék).

A fentiekből látható trendnek megfelelően a férfiak vezette cégek honlappal is nagyobb arányban rendelkeznek: 46 százalékuknak van saját weboldala, a nőknél ez az arány mintegy 10 százalékkal kevesebb (37 százalék). Mindkét nemről elmondható, hogy az online lehetőségek széles skáláját csak kevéssé használják ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.