Hétfő délután átadták a 48,6 milliárd forintos beruházás részeként felújított Sopron – Szombathely – Szentgotthárd vasúti pályaszakaszt, áll a GYSEV Zrt. közleményében. A tavaly szeptemberben indult ekonstrukción 300-an dolgoztak, a munka 15 hónapig tartott, ezalatt 154 kilométernyit sínt fektettek le, 320 ezer tonna zúzott követ és 27 ezer tonna betont használtak föl.
A teljes beruházási költségből az EU 85 százaléknyit vállalt át. A felújított pályaszakaszt Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára, Dávid Ilona a GYSEV Zrt. elnök vezérigazgatója, valamint a kivitelező Savaria 2009 konzorcium részéről Homlok Zsolt, a Swietelsky vasúttechnika ügyvezető igazgatója és Mikics György a Thales Austria Gmbh. ügyvezető igazgatója adta át, a büki vasútállomáson rendezett ünnepségen.
A fejlesztéseknek köszönhetően a dízelmozdonyok helyét a 2010/11-es menetrendtől a villamos vontatás veszi át. Szombathely és Szentgotthárd között előreláthatólag 2011 nyarától kerülhet sor a 120km/h-s sebességemelésre, így a menetidők jelentősen csökkennek majd a felújított teljes pályán. A beruházás várhatóan 2012 decemberében zárul, addigra elkészül a soproni aluljáró, a szombathelyi felüljáró, és a GYSEV beszerez négy villamos motorvonatot.
Kiváltották a pótlóbuszokat
December 12-étől, az új menetrend életbe lépésének napjától, a pótló buszok helyett ismét vonatok szállítják az utasokat Szombathely és Szentgotthárd között a GYSEV vonalán. A szeptember 1-je óta tartó teljes vágányzár feloldása, a felújított pályaszakasz átadása érzékelhető menetrendi változásokkal jár együtt. Az unió történetében ez volt az első olyan vasúti projekt a 2007–2013 közötti időszakban, amelyet az Európai Unió támogatásra érdemesnek ítélt, és jóváhagyott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.